02 November 2011

25,000 datang, bukti kejayaan Pas

5 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

IPOH – Pas Negeri berjaya memantapkan saf perjuangan mereka dengan kehadiran 25,000 ahli biarpun parti itu berhadapan pelbagai cabaran oleh pihak musuh.

Pesuruhjaya Pas Negeri, Abu Bakar Hussain berkata, perkara itu dapat dilihat ketika penganjuran Sambutan 60 Tahun Pas Peringkat Negeri yang diadakan di Bagan Serai, baru-baru ini.

“Inisiatif Pas Perak mengadakan program ini sangat baik dan bertepatan khususnya dalam suasana dan keadaan yang amat memerlukan kekuatan PAS di Perak pada ketika ini.

“Kita berharap peserta yang hadir dapat mengambil peluang merapatkan ukhuwah dan menaikkan semangat perjuangan agar gerak kerja lebih lancar dan tersusun,” kata beliau kepada Sinar Harian semalam.

Sementara itu, dalam perkembangan yang sama, Timbalan Pesuruhjaya Pas 2 Negeri, Misbahul Munir Masduki berkata, program itu menjadi gelombang bagi menawan semula negeri Perak dari Umno dan Barisan Nasional (BN).

Menurut beliau, kehadiran memang sudah dijangka, dengan beberapa faktor isu-isu terkini selain faktor tokoh yang diundang, rakyat sememangnya sudah benci yang melampau terhadap Umno dan BN.

“Mereka mengharapkan Pas dan Pakatan Rakyat yang akan tampil menerajui kepimpinan negara, Ini terbukti melalui program ceramah oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim,” katanya.

Katanya, dengan sambutan yang hebat seperti itu, sewajarnya Pas kawasan mengambil inisiatif di peringkat masing-masing bagi menganjurkan sambutan 60 tahun peringkat kawasan. Pas negeri sedia membantu dan menyelaraskan sambutan itu.

sinar harian/-

Tiada ulasan: