02 November 2011

Hari lahir ku menjelang lagi......


5 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

2 November menjelang lagi dalam dairi kehidupan ini, ternyata masa begitu cepat belalu dan benarlah ungkapan bahawa masa umpama pedang yang tajam kalau kita tidak memotongnya ia akan memotong kita.

Hari ini genaplah umur insan Mu yang kedil ini 47 tahun, 22 tahun sebelum Islam dan 25 tahun berada dalam agama Islam.

Alhamdulillah segala liku-liku kehidupan sesudah Islam hamba Mu ini telah gunakan sebaik mungkin untuk menegakkan agama Mu di muka bumi ini.

Namun terasa masih sedikit sumbangan tenaga yang diberikan untuk agama Mu Ya Allah, kerana itu dihari yang bersejarah ini, hamba Mu ini menadahkan tangan memohon ampun dengan segala dosa-dosa, sengaja dan tidak sengaja dilakukan.

Ya Allah berikanlah kekuatan kepada hamba Mu ini untuk terus melayari bahtera kehidupan ini dengan tabah dan tekun. Jadikan hamba ini seorang yang sentiasa mensyukuri segala nikmat Mu yang diberi...

Kepada rakan taulan yang memberi ucapan di hari bersejarah ini, saya ucapkan berbanyak terima kasih diatas ingatan, doa dan harapan kalian.

Khusus kepada Isteri tercinta, 3 putera kesayangan. Terima kasih dengan kesabaran dan semangat yang diberikan dalam menempuh bahtera kehidupan ini

Khalil Idham Lim
2 November 2011

Tiada ulasan: