12 Mac 2012

16 Atlet boling padang bakal wakili negara ke kejohanan dunia

19 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Seramai 16 atlet boling padang, lapan lelaki dan lapan wanita, telah dipilih sebagai anggota Skuad Elit yang akan mewakili negara ke Kejohanan Dunia di Adelaide Australia, November ini.

Presiden Persekutuan Boling Padang Malaysia (MLBF), Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid berkata, skuad tersebut yang berada di bawah pengendalian jurulatih, Dr Simon Botha dan Zuraidi Puteh akan turut menjalani persediaan untuk Sukan Komanwel 2014 di Glasgow, Scotland.

"Mereka adalah teras pasukan kita yang akan menyertai World Championship pada akhir tahun ini di mana tiga tahun sudah kita mendapat tempat ketiga.

"Kebanyakannya adalah pemain muda dan ada juga pemain veteran. Paduan antara bakat baru dan lama ini kita harap dapat mempertahankan Malaysia sebagai ranking tiga terbaik dunia atau menduduki tempat teratas," katanya selepas menutup Kejohanan Boling Padang Perseorangan Kebangsaan 2012 di Kompleks Sukan Bukit Kiara di sini hari ini.

Skuad tersebut dibarisi atlet lelaki Safuan Said, Saufi Rosli, Fairuz Izwan Abdul Muin, Muhd Syamil Syazwan, Khairul Anuar Abd Kadir, Mohd Azwan Shuhaimi, Mohd Hizlee Abd Rais dan Mohd Fairuz Jabal. - Bernama

Tiada ulasan: