30 April 2012

Piala FA: Elfatah Safi akan diturunkan menentang Kelantan malam esok

8 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

ALOR SETAR - Pemain import Kedah Abd Elfatah Safi yang baru pulih dari kecederaan akan diturunkan dalam kesebelasan utama menentang Kelantan pada saingan separuh akhir kedua Piala FA di Stadium Darul Aman, malam
esok.

Jurulatih Kedah Wan Jamak Wan Hassan berkata pada sesi akhir latihan yang diadakan pagi tadi menunjukkan Safi cergas sepenuhnya dan dapat melakukan latihan penuh bersama pemain lain.

Beliau berkata kehadiran Safi diharap dapat mencorakkan sesuatu bagi membolehkan Kedah menjaringkan seberapa banyak gol dalam usaha memburu tempat ke peringkat akhir.

"Pemain pertahanan, V. Thirumurugan yang mengalami kecederaan sebelum ini juga telah pulih dan mungkin akan diturunkan bagi membantu menguatkan pertahanan Kedah daripada dibolosi," katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Safi sebelum ini tidak diturunkan oleh Wan Jamak menentang Kelantan pada suku ahkir pertama Piala FA di Kelantan 21 April lepas akibat mengalami kecederaan menyaksikan Kedah sekadar terikat 1-1 dengan Kelantan.

"Saya telah nasihatkan pemain terutamanya di bahagian pertahanan agar sentiasa fokus dan tidak memberi gol mudah kepada Kelantan disebabkan beberapa kesilapan yang dilakukan mereka sebelum ini," kata Wan Jamak.

Beliau tidak pandang mudah terhadap pasukan dari pantai timur itu kerana mereka dibarisi pemain yang cukup berpengalaman dan import berbisa yang mampu membolosi pertahanan Kedah.

Katanya pemain perlu mengawal dan mengikat pemain penting Kelantan agar serangan mereka dapat dipatahkan oleh Kedah.

Selain itu beliau juga meminta agar pemain dapat bermain dengan bersungguh-sungguh, berdisiplin dan bekerjasama agar semua strategi yang dirancang dapat dilakukan dengan baik.

Penyerang Kedah Mohd Khyril Muhymeen Zambri berkata esok peluang baginya dan pemain lain mempamerkan permainan yang mantap untuk memburu gol kemenangan di tempat sendiri.

Katanya kehadiran Safi dalam pasukan dapat meningkatkan keyakinan rakan-rakan lain beraksi dengan bersungguh-sungguh bagi memastikan dapat\ melangkah ke peringkat akhir.

"Masa latihan akhir pagi tadi semua pemain memberi fokus terhadap tektikal yang diaturkan oleh jurulatih kerana ini merupakan peluang keemasan Kedah menjulang piala kerana sudah berada selangkah untuk menuju ke peringkat akhir Piala FA," katanya. - Bernama.

Sinar Harian

Tiada ulasan: