07 Mei 2012

Isteri penoreh mati kena renjatan petir

15 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

ALOR GAJAH - Seorang isteri penoreh getah tidak sempat membawa pulang hasil torehannya apabila dia terkena renjatan petir ketika hujan lebat di ladang getah Rembia, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira 8 pagi itu, N. Danarachame, 56, sedang mengutip baki getah sekerap yang hampir selesai sambil bersiap sedia untuk pulang bersama suaminya, C.Mogan, 59, berikutan keadaan hujan lebat.

Mogan berkata, secara tiba-tiba isterinya rebah ke tanah.

“Ketika itu tangan sebelah kanan saya juga terasa seperti digeser sesuatu. Sebaik saja saya melihat sebelah, saya lihat isteri sudah rebah atas tanah tidak sedarkan diri dalam keadaan bekas getah segerap masih terikat di pinggangnya,” katanya.

Menurutnya, dia menjerit memanggil nama isterinya beberapa kali sambil menepuk serta menggoncangkan badannya, namun tiada tindak balas.

“Saya tidak pasti sama ada ketika itu isteri sudah meninggal dunia atau tidak. Melihat keadaan dia, saya terus meninggalkannya sendirian dan keluar menaiki motosikal meminta bantuan seorang rakan untuk membawanya ke hospital,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Mogan berkata, dia dan isterinya keluar menoreh kira-kira 5.30 pagi dan ketika kejadian, mereka berdua sudah hampir selesai kerja dan mahu pulang ke rumah.

Malah, katanya, dia ada mengajak mangsa untuk pulang saja berikutan cuaca tidak baik.

“Saya berkata pada isteri, cuaca tidak elok, lebih baik bercuti saja. Namun, isteri cuma ketawa dan meneruskan juga kutip getah segerap,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke bilik mayat Hospital Melaka untuk bedah siasat dan siasatan akan dijalankan bagi mengenal pasti punca sebenar kematian.

Sinar Harian

Tiada ulasan: