04 September 2012

Pengantin berputih mata kereta dipecah masuk

16 Syawal 1433H. [MOD] -

PARIT BUNTAR - Sepasang pengantin baru tidak menyangka hari bersejarah mereka berakhir dengan tragedi apabila kereta milik pasangan itu dipecah masuk di Taman Semarak, di sini, petang kelmarin.

Kejadian itu menyebabkan mereka mengalami kerugian hampir RM3,000.

Pengantin lelaki yang hanya mahu dikenali sebagai Azril, 27, berkata, sebelum kejadian berlaku, kereta jenis Myvi yang dipecah masuk itu digunakan oleh keluarga pengantin perempuan untuk menghadiri majlis resepsi perkahwinan dianjurkan pengantin lelaki.

Menurutnya, kereta itu diletakkan bersama-sama dua kenderaan milik jurugambar di tempat parkir berhadapan Surau Taman Semarak.

"Kejadian kereta saya dipecah masuk hanya disedari kira-kira jam 4 petang apabila adik saya yang hendak mengambil barang di dalam kereta berkenaan terkejut melihat cermin sisi bahagian kiri pecah dan kaca bertaburan di atas tempat duduk penumpang.

“Saya dan isteri yang ketika itu hendak ke lokasi penggambaran untuk sesi fotografi terkejut dengan kejadian itu dan bergegas memeriksa barang-barang yang disimpan di dalam kenderaan itu," katanya.

Tambahnya, setelah memeriksa di dalam kereta, dia mendapati dompet, beg tangan isteri dan tiga telefon bimbit jenis Samsung, Sony Ericsson dan Nokia yang disimpan di dalam beg tangan telah dicuri bersama-sama sebuah beg berisi baju persalinan untuk sesi fotografi.

“Saya rasa terkejut dan sedih apabila perkara malang sebegini berlaku pada hari berbahagia kami dan kami menganggarkan kerugian keseluruhan hampir RM3,000 termasuk wang tunai dan kos membaiki cermin,” katanya sewaktu ditemui Sinar Harian di pekarangan Balai Polis Parit Buntar, di sini lewat petang kelmarin.

Azril berkata, berikutan kejadian itu, beberapa ahli keluarga dan rakan-rakan cuba menjejaki ketiga-tiga telefon bimbit yang hilang di kedai menjual alat komunikasi sekitar pekan baru Parit Buntar.

Menurutnya, salah sebuah telefon bimbit itu berjaya dikesan dan ia telah dijual di sebuah premis kira-kira dua jam selepas kejadian itu, manakala dua lagi telefon bimbit gagal dikenal pasti.

“Berikutan penemuan itu, saya bersama isteri terus membuat laporan polis di Balai Polis Parit Buntar pada jam 5 petang dan berharap pihak berkuasa dapat menjejaki individu tidak bertanggungjawab yang sanggup membuat onar pada hari bersejarah kami.

“Bagi kami, peristiwa ini pasti tidak dapat dilupakan sampai bila-bila. Saya juga berharap polis dapat meningkatkan pemantauan di kawasan perumahan kami kerana kejadian samun dan pecah masuk kenderaan penduduk semakin meningkat,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan mengesahkan kejadian terbabit dan menjelaskan kes itu masih dalam siasatan polis.

sinar harian/-

Tiada ulasan: