30 Mei 2013

Takziah buat keluarga tregedi bot karam


18 Rejab 1434 H. [MOD] -



KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) mengucapkan takziah kepada keluarga yang terlibat dalam tragedi bot karam di Tanjong Giam Bungan, Sarawak pagi kelmarin. 


Ketua Penerangannya, Yusapiza Yaacob berkata tradegi tersebut wajar membuka mata pihak berkenaan agar langkah-langkah keselamatan yang yang telah ditetapkan ketika mengambil penumpang.

"Nyawa bukanlah sesuatu yang boleh ditukar ganti dan nyawa penumpang juga lebih berharga daripada keuntungan mengambil penumpang secara berlebihan. 

"Moga tragedi ini menjadi iktibar bukan sahaja kepada pemilik kenderaan air malahan juga kenderaan di daratan juga," katanya.

Dalam tragedi tersebut, bot ekspres 'Kawan Mas' yang didakwa membawa lebih muatan sehingga 200 penumpang itu telah melanggar batu dan menyebabkan karam.

Ketika itu, bot berkenaan dalam perjalanan dari Bakun ke Kapit.

Mayat pertama ditemui

Ekorannya kejadian itu juga, 11 penumpang didakwa hilang dan salah seorang darinya ditemui pagi ini dalam keadaan telah meninggal dunia.

Mayat pertama yang merupakan seorang lelaki itu dilaporkan dijumpai penduduk rumah panjang Uma Tebok, Long Buyun, tidak jauh dari lokasi kejadian.
sinar/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kita kene hormati pilihan rakyat serawak utk terus kekal memilih bn. biar le mereka mati dan menderita demi bn yg tercinta