26 Oktober 2013

Ziarah ayah Jamil Khir, Sepatutnya UMNO pergi dulu.

harakah azam visit jamil khir father 25101321 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -

Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dilaporkan kesal apabila PAS dilihatnya  cuba mendapatkan kelebihan politik dengan ziarah mereka ke rumah ayah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom yang sakit angin ahmar sejak tiga tahun lalu di Kampung Sedaka, semalam.

Akhirnya soal keikhlasan dijadikan modal oleh Mukhriz untuk menghadapi isu yang saya lihat boleh menambahkan sokongan kepada calon PAS ini. Satu alasan dan kenyataan yang membukti UMNO sudah kehabisan modal dalam berkempen


Menurutnya, timbul tanda tanya terhadap keikhlasan ziarah yang dilakukan Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar dan calon PAS, Mohd Azam Abdul Samat apabila berita lawatan itu disiarkan serta-merta dan dilakukan dalam tempoh berkempen.

"Ini soal keikhlasan, saya tertanya-tanya apa niat beliau apabila dia melawat ayahanda Datuk Seri Jamil Khir Baharom tetapi ambil gambar dan terus dimuat naik.


"Jadi hari ini kita tertanya-tanya tujuannya," katanya pada sidang media di bilik gerakan BN .


Harakahdaily hari ini melaporkan Mahfuz dan Azam semalam menziarahi Baharom Ramli, 77 tahun yang telah sakit diserang angin ahmar selama tiga tahun.

NONELidah rasmi PAS melaporkan Mahfuz memberitahu yang Baharom mendoakan agar PAS terus menang di Sungai Limau dan berhasrat untuk bertemu Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.


Sebenarnya UMNOlah yang lebih kehadapan jika mahu dilihat dalam soal keikhlasan bila sebelum ini dalam banyak PRK telah menjadikan lawatan DS Najib semasa TG Nik Abdul Aziz sakit sebagai bahan kempen. Terpampang disetiap sudut dan ruang kain rentang DS Najib melawat TG Nik Aziz dalam PRK sebelum ini.

Sebenarnya UMNO lah yang sudah kehabisan modal setelah 3 hari kempen PRK Sg.Limau berlangsung.


Kehebatan jentera PAS mengadakan program termasuk menziarahi rumah ayah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom adalah sesuatu yang patut di puji. Ianya member kesan besar dan mengugat jentera kempen UMNO.

Sebenarnya UMNOlah  yang sepatutnya mendahului PAS kerana Bapak Jamil Khir adalah Ahli PAS dan dia perlu dipujuk untuk memberi undi kepada calon UMNO. Terlebih lagi pengaruh anaknya perlu digunakan untuk menambah undi kepada Calon UMNO. 

Kalau PAS yang melawat saya lihat tidak lebih dari usaha menguatkan komitmen ayah Jamil Khir sebagai Ahli PAS untuk mendoakan malah mengundi Calon PAS. Itu tanggung jawab jentera kempen PAS.

Atau sebenarnya UMNO malu besar dengan Isu ini bila ziarah yang dilakukan mendedahkan perkara yang sebar yang tidak diketahui oleh semua orang termasuk pengundi Sg. Limau bahawa Ayah Jamil Khir adah Penyokong kuat PAS.

Ianya memberi kelebihan dan menyebabkan kemenangan yang diharapkan untuk calon PAS semakin hampir.

Tiada ulasan: