30 April 2009

Dato R.Ganesan (MIC) Calon Speaker Perak

BN telah menamakan Dato R.Ganesan, bekas ADUN Sungkai sebagai calon Speaker Perak menggantikan V.Sivakumar. Usul ini diserahkan di Pejabat Setiausaha Dewan Negeri pada pagi ini. Usul yang bertarikh 29 April 2009 ini dicadangkan oleh Dato Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan disokong oleh Dato Hamidah Osman. Surat persetujuan daripada Dato' R. Ganesan untuk dipilih sebagai Speaker Perak juga disertakan bersama-sama usul ini.

Perlulah diingatkan boleh atau tidak usul ini dikemukakan dalam persidangan penuh bersejarah itu bergantung kepada Speaker DUN Perak yang masih sah , V. Sivakumar samaada menerima atau menolak usul ini.

Pembaca boleh fikirkan sendiri jawapannya ?

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

V.Sivakumar tetap speaker.Tapi yang saya musykilkan macam mana YB Hamidah boleh sokong R Ganesan jadi speaker?Satu Malaya tahu sikap dia terhadap suku sakat R Ganesan. Apakah R Ganesan tak marah pada YB Hamidah?Yang nak ganti sivakumar ni pun saudara seagama dengan R Ganesan.Fikir2kan lah...pendirian YB Hamidah dan UMNO.

*~De' Reza Family~* berkata...

aik???!!!....dulu masa PR lantik india duduk jd spekear..hangpa UBN kata telah mencemar dewan dgn melantik kaum india....

skang hangpa UBN lantik india jugak??!!!....memang hangpa suka jilat pungkoq!!!

kereta buruk berkata...

Eh, bukan ke YB Hamidah Osman cakap hari tu, kalau jumpa ular dan India, pukul India dulu.