30 Oktober 2009

Orang Muda Geng Kita jadikan Futsal medan bersama PAS

Email : safarizal saleh

25 Oktober 2009 (IPOH) - Dewan Pemuda PAS Kawasan Ipoh Timur menjadi Dewan Pemuda PAS yang pertama meneruskan agenda 'Orang Muda Geng Kita' setelah dilancarkan oleh Ustaz Haji Abu Bakar Hussien, Pesuruhjaya PAS Negeri Perak baru-baru ini.

Dengan menjadikan pertandingan Liga Futsal 'PAS For All' menjadi pentas untuk golongan peminat-peminat sukan ini tanpa idelogi politik, Pemuda PAS Ipoh Timur telah menarik hampir 24 pasukan bagi pertandingan kali ini.

Liga Futsal ini telah dirasmikan oleh Ustaz Haji Norazli Musa, Pengurus Pasukan Bolasepak Negeri Perak. Manakala penutupnya telah disempurnakan oleh Ustaz Zawawi Hassan, Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Pertandingan Futsal ini akan menjadi pentas juga buat Pemuda PAS Perak kerana setiap juara Parlimen yang dianjurkan oleh PAS Kawasan akan ditemukan di dalam pertandingan antara juara-juara kelak.


Pertandingan peringkat Pemuda PAS Perak akan diadakan pada pertengahan bulan Disember ini. Bagi pertandingan akhir tersebut akan dinamakan Piala Pesuruhjaya PAS Perak.

'Kejayaan menganjurkan pertandingan futsal ini dilihat sebagai satu petunjuk aras yang cukup jelas untuk menyatakan sokongan padu dari anak muda kepada PAS apabila seawal 8 pagi lagi tapak futsal telah dibanjiri oleh ratusan anak muda dan remaja.' jelas Salman Saleh, Ketua Pemuda PAS Ipoh Timur yang juga Naib Ketua Pemuda PAS Perak.



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Program yg sngt bagus