04 November 2009

Umno pengumpul sampah dan barang lusuh kata Aziz Bari

KUALA LUMPUR, 2 Nov: Tindakan Umno mahu menerima Adun Perlabuhan Klang, Badrol Hisham Abdullah mengesahkan kedudukan Umno sebagai pengumpul sampah dan barang lusuh sebagaimana yang mereka lakukan di Perak, di Kedah dan sekarang di Selangor, kata Profesor Dr Abdul Aziz Bari.

Abdul Aziz, profesor undang-undang perlembagaan Universiti Islam Antarabangsa berkata demikian dalam tulisan terbaru beliau dalam sebuah akhbar tempatan.

Abdul Aziz mengulas tindakan bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohamafd Khir Toyo yang berkata, Umno sedia menerima Adun Perlabuhan Klang itu menyertai parti itu.

Khir yang juga ketua pembangkang Dun Selangor membuat tawaran itu ekoran tindakan Badrol mengisytiharkan keluar PKR dan menjadi Adun Bebas yang menyokong Barisan Nasional (BN).

Bagi Dr Abdul Aziz, langkah ini mengesahkan Umno sebagai pengumpul sampah dan bahan lusuh.

Ini kerana, sebelum Badrol mengumumkan keluar parti, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim telah membuatkan kenyataan mencadangkan PKR meminta Badrol meletakkan jawatan kerana gagal menjalankan tugasnya sebagai Adun.

Badrol bukan sahaja tidak memberikan khidmat, dia juga telah menutup pusat khidmatnya dan tidak mengangkat panggilan telefon dari pejabat MB dan pihak yang ingin mendapatkan khidmat beliau sebagai Adun.

Sebelum Badrol, Umno menerima dua Adun di Perak yang sedang dibicarakan kerana dakwaan rasuah iaitu Adun Behrang, Jamaludin Md Radzi dan Adun Changkat Jering, Mohd Osman Jailu.

Umno juga menerima Adun Lunas, Mohd Radzhi Salleh yang memberikan pelbagai jenis masalah kepada kerajaan negeri Kedah. _

HarakahDaily.Net/-

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

biarlah mat tompel terjun dgn labu2nya.mukin brg2 lusuh tu bleh dijual d pasar mlm.buka bander.bereh.bleh siggit 2 xpo doh.balik modal doh.nak tolak ko supermarket,hampehh la.mikir bnyok kali nak ambik.bare lamo kena jual cara lamo.jual cara baru pakat keno tipu la.biarla citarasa masing2.ADA MASAM ADA MANIS.masam2 manis.KPD YB YB YG RASA XBLEH JLN TGJWB TU.HENTILA.XYAH NAK CARI KESILPAN ORG LAIN.DIRI SENDIR XBTUL.CUBA AMBIK CTH BEKAS YB BUKIT SELAMBAU KEDAH.SUME PUAS HATI.XDE SAPE NAK MARAH.NI BARU JANTAN NAMANYA.SETAKAT KLUAR PARTI JD BEBAS.BAIK XPAYAH.BUKAN JANTAN NAMANYA.TINO JAUH SKALI LA.PIKIR AMBIK LA NAK GELAR GAPO DIO KO BEBAS NI.......

masuksuku berkata...

salam yb
jangan dimarah dengan umno bee end tu..dah depa memang macam tu..jadi bakul sampah..ambil najis dan kotoran..tempat najis dan bahan buangan..
perbuatan dia orang menunjukkan lagi perangai dan kelakuan buruk daripada akar umbi lagi..akar umbi..digunapakai oleh orang orang dia tu...
depa memang suka keadaan orang yang begitu sebab cuma tutup mulut saja..sebab dah buat tak betul..jadi pak turut je selamanya..dapat le 2/3 puluh sen jika yang atas tu dapat berjuta..nak cakap banyak takut..nanti kena tuduh kacang lupakan kulit pulak..
apa pun kita rakyat ni suka atau tak suka kena terima sajalah sebab depa ni memang jenis muka sampah yang amat busuk..busuk perangai..busuk segalanya..(tak semua ya..ada umno bee end yang bagus dan berpekerti mulia)

Tanpa Nama berkata...

Barang lusuh seperti pemimpin pas pro kerajaan perpaduan, sedangkan TGNA dan pimpinan PAS perak adalah barang berharga yang nilainya sentiasa meningkat!!!

Tanpa Nama berkata...

Rasuah budaya UMNO dan BN.

ahmad kamal berkata...

PKR banyak lagi terima bahan lusoh, Jeffrey kitingan, Dato Zaid Ibrahim, Chua jui meng, Bekas Wanita MCA yang kalah bertanding dan ramai lagi, hingga tak terbilang. Sebenarnya PKRlah parti tadahan barang lusoh dari UMNO, MCA< MIC.....

masuksuku berkata...

untuk ahmad kamal
memang agak betul cakap kamu..sebab mereka mereka itu contoh zaid ibrahim..lawyer yang bijak..dah muak dengan perangai umno..jeffrey kitingan dah muak dengan bee end yang menipu rakyat kat sana..chua jui meng..menteri kesihatan dan dr lagi..bijak bukan macam kamu..muak dengan perangai dan prinsip yang tak betul..apa lagi..keluar le..daripada jadi lembu di cucuk hidung selamanya