03 Disember 2010

Batal pangsapuri RM180 ribu, ganti mampu milik

26 Zulhijjah 1431H

SHAH ALAM, 2 Dis: Kerajaan Negeri Selangor melalui Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) akan membina pangsapuri mampu milik di tapak Kampung Seri Temenggung, Gombak.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan negeri, Iskandar Abdul Samad berkata, menurut perancangan asal PKNS, mereka akan membina 270 unit pangsapuri dengan harga sekitar RM180,000 sebuah.

Walau bagaimanapun, katanya memandangkan keperluan perumahan mendesak bagi golongan berpendapat rendah dan sederhana, PKNS akan membina pangsapuri mampu milik dengan harga tidak lebih RM70,000 dan keluasan tidak kurang 800 kaki persegi.

“Sekurang-kurangnya 500 pangsapuri akan dibina di atas tanah seluas lebih kurang 10 ekar ittu,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, projek pangsapuri itu merupakan sebahagian dari usaha kerajaan negeri di bawah Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan untuk memperkenalkan rumah mampu milik generasi baru.

PKNS juga, tambahnya terlibat di dalam projek 125 unit pangsapuri mampu milik di Bandar Baru Bangi yang akan dilancarkan oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada akhir bulan Disember ini.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: