08 Mac 2011

Khalil : Selamatkan Malaysia untuk generasi akan datang

03 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -

Najib : Seorang Perompak Yang Menasihati Orang Supaya Buat Baik

PARIT BUNTAR, 8 Mac : Ketua Penerangan PAS Perak YB Drs. Khalil Idham Lim mengkritik ucapan Perdana Menteri Malaysia yang menyarankan supaya kakitangan awam perlu bekerja bertungkus lumus dengan penuh dedikasi dan integriti dalam portfolio masing-masing.

Najib dipetik sebagai berkata, beliau menyatakan ia juga merupakan ibadah dalam Islam dan sudah pasti apa yang dilakukan dengan ikhlas akan dapat ganjaran daripada Allah.

"Persoalannya saya lihat ucapan beliau tidak lebih manis dibibirkan sedangkan realiti yang berlaku adalah disebaliknya. Kakitangan awam semacam tidak tahu dengan perangai pemimpin UMNO bila Najib berucap sedemikian dihadapannya?" soalnya.

“Mereka adalah perompak kepada khazanah negara dan wajib kita tolak, Sedangkan kakitangan awam yang betungkus lumus bekerja siang dan malam namun ganjarannya sangat kecil berbanding dengan nilai wang yang semakin kecil,” katanya ketika ditemui di sini.

Khalil juga menyentuh persolan kenaikan harga barang yang sedang menghantui rakyat Malaysia termasuklah kakitangan awam.

Menurutnya yang juga ADUN Titi Serong, pesanan Perdana Menteri yang boleh disifatkan tiada nilai walau satu sen ini adalah disebabkan ianya datang dari seorang mulut pemimpin yang langsung tidak komited dengan nilai dedikasi dan integriti terhadap rakyat.

“Nilai-nilai yang beliau sarankan itu gagal diterjemahkan dalam amalan pentadbiran beliau, Pentadbiran boros yang digambarkan oleh Najib dan Rosmah serta kabinetnya sekaligus menafikan saranan kepada orang lain ” tegasnya.

“Berikut saya sebut satu persatu wang rakyat yang dibelanjakan oleh Najib serta orang terdekat beliau, sebagai bukti, seorang perompak menasihat supaya orang lain perlu ikhlas dan tidak memandang soal kebendaan dalam bekerja,” ujarnya.

1. Rosmah menginap di sebuah bilik mewah (suite) dengan wang rakyat yang harganya mencecah UDS35,000 atau menyamai RM106,000 semalam, ianya merupakan suatu perbelanjaan yang amat boros.

2. Hutang baru kerajaan persekutuan bakal melonjak daripada paras RM362.39 bilion atau 53.7 peratus dari Keluaran Kasar Dalam Negara (KDNK) kepada RM445.39 bilion, puncanya ialah wujudnya Perdana Menteri yang boros.

3. Tindakan Perdana Menteri terlampau taksub dengan bangunan 100 tingkat yang menelan belanja RM5 bilion, bukti lagi bahawa Negara diterajui oleh pemboros.

4. BN juga dengan mudah meluluskan kontrak RM77 juta kepada Apco yahudi, wang yang terang lagi jelas disalahguna yang sepatutnya disalurkan kepada rakyat.

5. RM51 bilion yang hilang setiap tahun akibat ketirisan dan rasuah demi memastikan kroni gembira dan bersenang-lenang dan jumlah ini amat membimbangkan, tidak hairanlah rakyat melarat dan susah.

6. RM19 bilion subsidi korporat yang ditanggung oleh Petronas untuk membayar IPP milik kroni, ini menyebakan rakyat menanggung kepayahan hidup untuk berbelanja.

7. RM28 bilion yang tiris dari Perbendaharaan setiap tahun akibat rasuah, seperti yang dianggarkan oleh Ketua Audit Negara, isu yang perlu bermain diminda kita ialah mengapa tiada seorang pun menteri BN yang tidak mewah, inilah puncanya.

“Saya kemukakan cadangan kepada rakyat, samaada tolak pemimpin BN yang korup atau rakyat menyokong BN tetapi resikonya terus berada dalam situati payah yang tidak pernah kunjung padam ini" Jelasnya

"Selamatkan Malaysia, jika bukan untuk kita, setidak-tidaknya untuk generasi akan datang,” katanya ketika mengakhiri sesi temuramah.

Tiada ulasan: