14 Julai 2011

Kereta wartawan Sinar Harian dipecah

12 Syaaban 1432H. [MOD] -

BALING - Cermin kereta jenis Perodua Viva milik Wartawan Sinar Harian Daerah Baling, Mohd Rizal Abdullah dipecahkan pada jam 8 pagi ketika diparkir berhadapan Kompleks Sultanah Sambungan, semalam.

Menurutnya, kejadian berkenaan berlaku selepas beliau pulang dari Program Konvoi Sinar Harian di Perlis.

“Saya sampai di pejabat Sinar Harian Alor Setar pada jam 6 petang kelmarin. Disebabkan terlalu letih, saya tertidur di pejabat. Keesokannya, apabila ingin pulang ke Baling, saya dapati cermin kereta bahagian pemandu pecah,” katanya.

Menurutnya, kejadian berkenaan kemungkinan disebabkan unsur khianat berikutan barangan berharga dan wang ringgit tidak terusik.

“Saya dapati telefon, kad minyak dan beberapa wang ringgit saya tidak hilang. Selain itu, kereta saya berada dalam keadaan kemas.

“Saya tak tahu apakah punca utama kereta saya dipecahkan. Saya berkawan dengan semua orang berikutan konsep Sinar Harian sendiri iaitu telus dan tulus,” katanya.

Rizal berkata, kejadian ini sama sekali tidak mematahkan semangatnya untuk terus menjalankan tanggungjawabnya.

“Wartawan memang terdedah kepada risiko. Yang penting, kita melaporkan perkara yang tepat dan benar,” katanya.

Menurutnya, sekiranya marahkan nyamuk janganlah dibakar kelambunya.

“Kalau tak puas hati boleh jumpa. Selesaikan cara elok,” katanya.

sinar harian/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

padan le dengan muka dia,