14 Julai 2011

"Saya dipukul ketika dalam tahanan SPRM"

12 Syaaban 1432H. [MOD] -

Seorang pegawai kastam memberitahu inkues yang menyiasat punca kematian timbalan ketua pengarah Kastam Selangor Allahyarham Mohd Sarbaini Mohamad bahawa beliau dipukul ketika ditahan bersama rakannya itu.

"Pada hari sebelum saya dibebaskan, saya sakit dan terpaksa dibawa ke klinik.

"Sebelum saya dihantar ke lokap, sepatutnya kenyataan saya dicetak. Dalam perjalanan, saya dipukul dari belakang. Ada seseorang yang memukul kepala saya. Saya tidak dapat melihat siapa atau tidak tahu mengapa saya dipukul,” kata Abdul Rahim Abdul Kadir (kiri).

Rahim, adalah saksi ke-24 yang dipanggil oleh inkues itu yang diketuai oleh majistret Aizatul Akmal Maharani yang bertindak sebagai koroner.

Katanya, beliau merasakan kesakitan yang menucuk di kepalanya selepas itu. Namun beliau tidak diberi rawatan berhubung kecderaannya itu.

Inkues yang masuk hari kesembilan ini adalah untuk menentukan punca kematian Sarbaini yang jumpai tidak bernyawa di gelanggang badminton tingkat lima di bangunan Suruhajaya Pencegahan Rasuah Malaysia di Jalan Cochrane, Kuala Lumpur pada 6 April 6 lalu selepas didakwa terjatuh.

Sarbaini ditahan bersama Rahim, 41, pada 1April ketika operasi membanteras gejala rasuah di kalangan pegawai kastam dan kargo yang dinamakan Operasi 3B.

Pegawai kastam kanan itu dilaporkan ke pejabat SPRM pada 6 April lalu bagi menukar pengakuan yang dibuatnya pada 4 April.

malaysiakini/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TUAN..

UMporNO, PEKASAM DAN UMNO YOUTH TAKKAN DIAM SAHAJA?

PEJUANG ISLAM UNGGUL, SYUMUL LAGI TERMAKBUL ZUL 'BISUL' NORDIN TAKKAN DIAM KOT?? DIAM SBB PANGKAT 'DATUK' PUNYA PASAI KA?..

DAN MANA PERGI MAHAPURU SILAT BARISAN KETIGA??

HEHEHE


Gerakan has strongly hit out at the DAP, daring it to severe ties with its coalition partner PAS for persistently pursuing its intention to establish an Islamic state in Kedah. -

SUMBER: MALAYSIAKINI