13 September 2011

Bekas pekerja samun majikan?

15 Syawal 1432H. [MOD] -



KUANTAN – Seorang kontraktor kerugian kira-kira RM10,000, manakala sebuah kereta jenis Atos milik rakannya turut hilang dalam satu kejadian samun bersenjatakan parang, yang turut dipercayai membabitkan bekas pekerjanya.
Dalam kejadian 7 petang semalam di sebuah rumah di Taman Seroja dekat Jerantut, mangsa, 48, yang tinggal bersama dua rakannya, 40-an, baru pulang dari tempat kerja sebelum mendapati tiga lelaki bertopeng dan bersenjatakan parang berada di dalam rumah mereka.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang, Supt Nordin Mustapha berkata mangsa dan dua rakannya kemudiannya diikat kaki dan tangan dengan pita pelekat.
"Mangsa kehilangan wang tunai RM5,000, tiga buah telefon bimbit dan peralatan memasang mozek dengan jumlah kerugian keseluruhan bernilai kira-kira RM10,000.
"Ketiga-tiga suspek kemudiannya melarikan diri dengan kereta jenis Atos milik rakannya,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.
Nordin berkata mangsa mendakwa dia mengecam dan mengenali suara salah seorang daripada suspek terbabit.
"Mangsa mendakwa salah seorang suspek itu merupakan bekas pekerjanya yang dipecat tidak lama dahulu, berusia lingkungan 40-an dan sering menimbulkan masalah ketika bekerja,” katanya.
Beliau berkata pihak polis telah mengenal pasti dan sedang memburu suspek berkenaan.
Kes itu disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan.

Tiada ulasan: