05 Julai 2012

Saya panggil Jamil balik ke Kuin - Azizan

15 Syaaban 1433H. [MOD] -

ALOR SETAR: Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak (gambar) menjelaskan tiada sebarang masalah yang berlaku di Kolej Universiti Insaniah (Kuin).

Menurutnya, apa yang berlaku hanya perkara yang segaja ditimbulkan pihak tertentu memandangkan pilihan raya umum sudah hampir.

"Kuin ni tak ada masalah pun. Semua okay. Biasalah sebab dekat pilihan raya ni, sebab itu isu ini timbul," katanya kepada pemberita semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas isu 200 warga kakitangan kolej itu yang melakukan himpunan baru-baru ini mendesak agar rektornya Prof Datuk Dr Jamil Osman meletak jawatan.

Kumpulan itu mendakwa Jamil gagal menjaga kebajikan tenaga kerja dan pelajar di kolej itu.

Mengulas lanjut Ustaz Azizan berkata Jamil tidak perlu meletak jawatan kerana kolej itu tidak menghadapi sebarang masalah.

Tambahn katanya, Jamil juga memegang jawatan itu selepas ditawar kepadanya oleh beliau bagi membantu perkembangan kolej tersebut.

"Bukan dia yang minta kerja ini, saya yang panggil dia balik dari UIA (Universiti Islam Antarabangsa Malaysia) sebab nak buat perkembangan di Kuin," katanya.

Beliau bagaimanapun berkata kumpulan yang membuat protes terbabit berhak menyuarakan rasa tidak puas hati mereka.

Harakah Daily

Tiada ulasan: