14 Februari 2013

Borong akhbar Harakah bimbang pekung terdedah?

3 Rabi'ul Akhir 1434 H. [MOD] -



KUALA LUMPUR: Insiden memborong akhbar Harakah oleh pihak tertentu dikesan di sekitar Pekan Parit Betak, Benut dekat Pontian, menjadi tanda tanya penduduk, lapor blog ibn_bacoks.

Menurut sumber, akhbar edisi Isnin didapati laris sekelip mata dipercayai telah dibeli pihak tertentu akibat bimbang kepada satu pendedahan yang berkait rapat dengan ahli parlimen kawasan itu, Datuk Ahmad Maslan.

Difahamkan, ada satu isu besar melibatkan Felda dibongkar termasuklah pendedahan berhubung janji yang ditabur di kawasannya.

Laporan itu menyebut, majlis pecah tanah sudah pun dilakukan tahun lepas dan peruntukan khabarnya sudah ada, persoalannya kenapa sampai sekarang surau yang dijanjikan masih belum dibina lagi.

Persoalannya, apakah majlis pecah tanah yang disempurnakan Ahmad di Taman Seri Api-Api, Pontian pada Ogos tahun lepas, hanya gimik politik semata-mata memandangkan ketika itu bahang Pilihan raya Umum (PRU) ke-13 sedang begitu hangat diperkatakan seolah-olah akan diadakan pada tahun tersebut.

Justeru beliau dikatakan mengambil kesempatan untuk mengambil hati penduduk dengan menjanjikan pembinaan surau baru bagi kegunaan mereka.

Bagaimanapun, apabila jangkaan PRU itu meleset, maka projek tersebut tidak diteruskan sehingga hari ini, dakwa Penyelia Pusat Aduan Rakyat (PAR) Pulai Sebatang, Dr Ungku Mohd Noor Ungku Mahmood.

Sehubungan itu, Dr Ungku turut dilaporkan berkata, pihaknya mengingatkan penduduk taman tersebut supaya tidak termakan dengan janji manis pemimpin Umno yang berkemungkinan akan ditabur menjelang PRU13 nanti.

harakah/-

Tiada ulasan: