08 Mac 2013

Kereta rempuh pentas pelancaran China Town

25 Rabi'ul Akhir 1434 H. [MOD] -


(Pentas perasmian yang dirempuh kereta malam tadi)

KOTA BHARU: Pentas khas yang dibina oleh kerajaan negeri untuk majlis perasmian ‘China Town’ malam ini dilanggar oleh sebuah kereta kira-kira jam 3.00 pagi tadi.

Ketika kejadian, 10 orang pekerja sedang menyiapkan kerja-kerja terakhir di pentas tersebut, termasuk memasang lampu.

Bagaimanapun kesemua petugas itu terselamat apabila kesemua mereka berjaya menyelamatkan diri sebaik sahaja melihat kenderaan terbabit menghala ke arah pentas yang sedang disiapkan tersebut.

Pemberita Harakahdaily, Rizal Tahir terus ke tempat kejadian kira-kira jam 7.05 pagi tadi sebaik saja dihubungi oleh Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan negeri, Datuk Takiyuddin Hassan.

Takiyuddin tidak menolak kejadian itu disabotaj oleh pihak tidak bertanggungjawab.

“Ini kerana jalan berkenaan telah ditutup kepada semua lalu lintas sejak jam 10.00 malam tadi,”ujarnya kepada Harakahdaily.

Baru-baru ini, Takiyuddin telah mengeluarkan kenyataan, hari ini akan diadakan majlis pelancaran China Town di Jalan Kebun Sultan bagi menggambarkan jalan tersebut sebahagian besarnya didiami oleh masyarakat kaum itu.

Sebagai tempat yang bakal dijadikan antara kawasan pelancongan, kerajaan negeri telah mengambil keputusan untuk mewujudkan China Town di situ.

Majlis perasmiannya bakal dilakukan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat malam ini.

Majlis perasmian kekal
Sementara itu, majlis perasmian China Town pada malam ini akan tetap diteruskan walaupun pentas persembahan untuk malam ini dilanggar kereta pada awal pagi tadi.

Pengarah program, Datuk Takiyuddin Hasan memberitahu, majlis persamian berkenaan akan diteruskan  dan orang ramai diminta hadir beramai-ramai.

"Orang rama tidak perlu takut kerana langkah-langkah keselamatan akan dipertingkatkan lagi untuk majlis malam ini," katanya

"Kerja-kerja baik pulih sedang dibuat lakukan dan majlis malam ini tetap diteruskan seperti mana yang dirancang sebelum dari ini," ujarnya lagi.

Takiyuddin menambah, pihaknya mengenali pemandu yang terlibat dengan kejadiaan ini dan meminta agar pihak polis melakukan siasatan.

"Saya difahamkan bahawa ada pihak telah membuat laporan polis pada malam tadi dan pihak urusetia akan membuat laporan polis pada pagi ini pula," ujarnya lagi.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: