20 April 2013

Pertembungan 3 penjuru di 6 kerusi di Perlis

9 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


KANGAR: Penamaan calon bagi piihan raya umum ke 13 di negeri Perlis hari ini menyaksikan lima orang calon bebas bakal bertanding di enam kerusi di Perlis.


(Calon-calon yang bertanding di Parlimen Arau)

Di Dewan Maktab Rendah Sains MARA Beseri, penamaan calon bagi palimen Padang Besar menyaksikan kerusi Dun N.01 Titi Tinggi bakal ditandingi oleh tiga orang calon.

Pengerusi DAP Perlis, Teh Seng Chuan bakal dicabar oleh muka baru dari MCA, Khaw Hock Kong dan Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Padang Besar, Yaakob Man yang bertanding di atas tiket bebas.

Sementara itu, Ketua Urusan Ulama PAS Kawasan Padang Besar yang bertanding di kerusi P001 Padang Besar bakal dicabar oleh Ketua Umno Bahagian, Datuk Zahidi Zainul Abdidin.

Di Dun N.05 Santan, Yang DIpertua PAS Kawasan,  Yang juga AJK PAS Pusat, Mohd Anuar Tahir bakal dicabar penyandang dari BN, Sabry Ahmad. 

Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan, Wan Kharizal Wan Khazim juga bakal dicabar oleh penyandang Datuk Mat Rawi Kassim di Dun N.02 Beseri.

Di Dun Chuping, Wan Mohd Fishaal Wan Daud dari KeADILan bakal dicabar Ketua Puteri Umno, Asmaiza Ahmad dan di Dun Mata Ayer, Ketua AMK Perlis, bakal menetang penyandang Khairi Hassan dari BN.

Perarakan calon Pakatan Rakyat di sertai kira-kira 1000 orang ahli dan penyokong.

Sementara itu, tiga kerusi di parlimen Kangar bakal menyaksikan pertandingan tiga penjuru. 

Di Dun Sena, Tuan Marja Tuan Mat dari KeADILan akan dicabar oleh penyandang, Jamil Saad dari BN dan calon bebas, Ahmad Rizal Effande Zainol.

Di Dun Indera Kayangan, Chang Ming Kai (KeADILan) akan dicabar oleh Dr Por Choo Chor (BN) dan Yang Dipertua Perkasa Perlis, Ameir Hassan (bebas).

Dun Kuala Perlis pula bakal menyaksikan Amin Ahmad (KeADILan) dicabar oleh Mat Hassan (BN) dan ahli KeADILan, Shaari Ludin yang bertanding tiket bebas.

Baharuddin Ahmad (PAS) akan bertanding di parlimen Kangar menentang Shaharudin Bin Ismail (BN), Ustaz Ya'akub Abu Seman (PAS) melawan Ahmad Bakri Ali (BN) di Dun Kayang dan Abd Jamil Kamis (BN) menentang Rela AHmad (BN) di Dun Bintong.

Dalam pada itu, di parlimen Arau, Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din akan ditentang oleh Datuk Seri Shahidan Kassim (BN) dan Zainuddin Yom, ahli Umno yang bertanding tiket bebas.

Zainuddin juga bertanding tiket bebas di Dun Sanglang menentang Mohd Shukri Ramli (PAS) serta Ustaz Fathul Bari Mat Jaya (BN).

Yang Dipertua PAS Arau, Rus'sele Eizan akan dicabar oleh NurulHisham Yaakob (BN) di Dun Simpang Empat; Ketua Dewan Ulama Perlis, Ustaz Idris Yaacob (PAS) akan melawan Azlan Man (BN) di Dun Pauh; Zulmi Sabri (PAS) melawan penyandang, Jafperi Othman (BN) di Dun Guar Sanji dan Azhar Amir (KeADILan) melawan Datuk Ismail Kasim di Dun Tambun Tulang.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: