11 Mac 2009

Nizar : Rampasan kuasa hanya untuk zaman tidak bertamaddun

PARIT BUNTAR : Rampasan kuasa jarang berlaku setelah manusia mengalami kemajuan tamadun, tetapi perkara itu berlaku di Perak untuk kita saksikan UMNO di kapan dan dikebumikan di Perak. Demikian antara ucapan YAB. Menteri Besar Perak, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin dalam sesi pertemuan dengan petugas PAS di Pusat Tarbiyah PAS Titi Serong di sini.

Taklimat yang diadakan dalam rangka lawatan rasmi YAB. Menteri Besar Perak ke Parlimen Parit Buntar. Jadual ketat yang disusun oleh Sekretariat Pakatan Rakyat Perak dijangka mendapat sambutan kemuncak pada malam ini dengan majlis Hi-Tea yang juga akan dihadiri oleh Ahli majlis tertinggi PKR, YB. Saifuddin Hasution ada jam 9.00 malam..

Hadir sama dalam majlis petang ini ialah Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr. Mujahid Yusuf Rawa, ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim dan YDP PAS Kawasan, Hj. Harun Hashim.

5 ulasan:

ZAMRI kecik's berkata...

memang la...
zaman ni pun mana ada tamadun lagi pun.
islam yang bertamadun(islam hadhari) la katakan...

Unknown berkata...

ADA BERITA GEMPAR KAT MSO
http://msomelayu.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

PENGAKUAN!!!! SAPA NAK LIHAT THE ORIGINAL STATETMENT FROM SAIRUL AZHAR OMAR DALAM KES ALTANTUNYA.... KASI GEMPAR!!!!!! http://mt.m2day.org/2008/content/view/18841/84/

Tanpa Nama berkata...

PENGAKUAN!!!! SAPA NAK LIHAT THE ORIGINAL STATEMENT FROM SAIRUL AZHAR OMAR DALAM KES ALTANTUNYA.... KASI GEMPAR!!!!!! http://mt.m2day.org/2008/content/view/18841/84/

Muhammad Fahmi berkata...

satu dari kriteria untuk memiliki tamadun atau merealisasikan sesebuah tamadun bergantung kepada pemimpin yg hebat. adalah lebih baik jika seseorang pemimpin hebat itu juga seorang yang baik kerana perjalanan membina tamadun akan mengambil masa yg panjang. jika seseorang pemimpin itu hebat tapi penuh dengan kekotoran adalah ditakuti tamadun itu hangus ditengah jalan.

lihatlah junjungan besar kita nabi saw. walaupun jangka hidup baginda sekitar 20 tahun selepas menjadi rasul tetapi masa itu baginda manfaatkan sepenuhnya untuk membina tamadun dan membina pemimpin2 yg mampu meneruskan apa yang telah baginda bina.

masyarakat barat amat tahu tentang perkara ini tetapi tidak mengiktiraf tamadun yg dibina baginda saw. apabila ditanya kepada mereka siapa pemimpin yg paling hebat, nama2 seperti baginda saw dan sahabat2 baginda di tolak ke tepi.