09 Mac 2009

Ucapan Presiden PAS.

Tidak ada guna menyambut mauludul rasul dengan dalam masa yang sama menipu diri sendiri.Antaranya kewajipan dalam politik. Di mana ada yang mengatakan politik bukan dari ajaran Islam. Kata TG. Hj. Abdul Hadi.

Beliau juga berkata sekiranya kita membaca sirah Nabi adalah peristiwa besar Rasulullah berpindah untuk mendirikan sebuah kerajaan iaitu politik, dengan makna mentadbir dan memerintah. Untuk menunaikan kewajipan memerintah negara.

Pilihanraya adalah tanggungjawab memilih pemimpin yang didengar dan dilihat oleh Allah SWT. UMNO telah membudayakan rakyat menjadi bodoh dengan menggunakan media untuk sebelah pihak sahaja.

Natijahnya rakyat dipendalaman tidak faham makna pilihanraya. Mereka tidak tahu untuk menghukum kerajaan yang salah. Mereka faham piliharaya adalah jalanraya. Sehingga kita tak sedar UMNO melakukan kesilapan yang besar.

UMNO telah melakukan banyak kesilapan kepada Islam, dengan menggambarkan Islam secara salah.

Rakyat Bukit Gasntang diberi peluang untuk mengajar rakyat lain apa makna demokrasi. Kita meminta rakyat Bukit Gantang memilih pakatan Rakyat. Almarhum ahli parlimen sebelum ini telah menunjukkan sikap sebangai wakil rakyat yang baik.

Kita akan meletakkan calon yang berwibawa dan pilihlah kami sekali lagi, seru Presiden PAS.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Drs,Beruntung warga sekitar Bkt Gantang dpt mendengar amanat Ayah Chik Tuan Guru Presiden PAS.Terkenang semasa bujang dulu dulu setiap awal bulan minggu pertama.Mesti turun ke Rusila.Dengar kuliah Pagi Jumaat.Bertolak mlm dr KL.Sampai KT waktu subuh. Lepas asar nak bas balik semula ke KL.Wonderful memories, Nona Ratana Chulaborn.

Tanpa Nama berkata...

Tinggalkan sambutan Maulidur Rasul yg diusahakan oleh amno sebaliknya pegi je ke negeri yg diperintah oleh PR , yg terdekat Negeri Selangor di S.Alam

Tanpa Nama berkata...

malaysia tk ikut pun politik islam..

Tanpa Nama berkata...

Memang UMNO telah memperbodohkan rakyat dengan menyalahgunakan media. Dan mereka juga telah menzalimi rakyat dengan menyalahgunakan polis dan FRU. Oleh itu, kami tak mahu dengar lagi timbul 'muzakarah' atau 'muqabalah' dengan puak-puak itu. Rasulullah tidak pernah memerangi kemungkaran dengan menyertai golongan yang mungkar. Kaedah 'cuci dari dalam' bukan kaedah yang baik. Lihat saja apa yang berlaku kepada DSAI. Kalau JIM mahu bergabung dengan UMNO, silakan. Jangan berada 'sebelah kaki dalam PAS, sebelah kaki dalam UMNO' dan jangan seret PAS sekali untuk bergabung dengan UMNO.