05 Disember 2009

Hishamuddin suruh Tok Guru mengaku salah, kenapa tidak suruh Najib sama ?

Hishammuddin Tun Hussein berkata, Menteri Besar Kelantan, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat seharusnya mengaku membuat kesilapan dengan meminta penduduk Kelantan berdoa agar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ditimpa keburukan jika enggan memberikan wang royalti minyak kepada negeri itu.

Beliau berkata daripada berdolak-dalik dan cuba mempertahankan apa yang dikatakannya itu, adalah lebih baik bagi Nik Aziz mengaku salah dan berjanji tidak akan melakukannya lagi.

nampaknya Hishamuddin menutup sebelah mata dan cuba membetulkan rumah tangga orang lain seperti mana yang dilakukan sama oleh pemimpin UMNO yang lain pada masa ini.

Perpatah melayu "ayam berkokok punggung penuh dengan tahi" mungkin sesuai untuk menjawab kenyataan tersebut.

Siapakah Hisham dan pemimpin UMNO yang lain yang memandai nak jaga rumah tangga orang lain sedangkan rumah tangga sendiri berkecamuk dan banyak terpalit dengan berbagai skandal.

Namun saya pun tidak hairan kerana ini sikap sebenar yang diamalkan oleh pemimpin UMNO sejak sekian lama sejak merdeka apabila sering bermuka-muka namun disebaliknya penuh dengan masalah dan skandal.

Sebenarnya Di Malaysia tidak pernah berlaku pemimpin UMNO mengeluarkan kata "maaf" kepada rakyatnya yang dizalimi dalam banyak hal, apalagi jangan harap kalau hendak lihat ada menteri UMNO dan BN meletakan jawatan kalau terlibat dengan skandal yang melibatkan rakyat.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Najib telah merompak wang rakyat kelantan dan pada masa yg sama hishamudin meminta tok guru minta maaf. Mazhab mana yang dia pakai? sapa yang patut minta maaf? pada penyokong UMNO,lihatlah sendiri permainan pemimpin UMNO ini... Tidak kah anda merasa malu dengan pemimpin anda atau anda juga sama seperti Hishamuudin

Tanpa Nama berkata...

siapa hishamuddin nak suruh tgna mengaku salah dan mintak maaf pada najib?cermin muka kamu sikit dan perbetulkan rumahtangga um-no u tu hisham????dan suruh sepupu mu najib mengaku salah dulu......bolih??????

anakjatiperak berkata...

Hishamuddin patut mintak maaf kepada UMNO Malaysia kerana GAGAL dalam usaha menyatukan UMNO Trengganu.Hisham ni nampak macam kras tapi lembek.

terusan berkata...

hisamudin sepatutunay meletak jawatan dulu baru dia boleh nak suruh tokguru letak jawatan MB.
memang hisamudin ni jenis tak tengok berita kalih.

Tanpa Nama berkata...

Apa macam kalau TGNA tak bagi warning. Terus doa dan doa.. mungkin sekarang UMNO tak ada lagi. Hisham bertukar jadi keris. Ini baru bagi warning, baru cakap macam-macam komen dari menteri-menteri berakal budak-budak. TGNA dikata nyanyok, orang gilalah, bukan ulamalah, penting kronilah, rasuahlah dan macam-macam lagi. Yang menuduh ni pula pemimpin-pemimpin negara dimana aku tinggal, hidup...macam mana kalau saya ikut berdoa juga ikut TGNA. Tengoklah nanti kesannya doa dari orang gila ni.

Tanpa Nama berkata...

TGNA baru je sebut nak doakan,UMNO dah gelabah 1 MALAYSIA...Tengok betapa POWERnya TGNA...Kata-kata orang yang sentiasa solat tahjud amat berbisa...ALLAHUAKBAR