05 Disember 2009

Doa Orang Yang Dizalimi Dimakbul Tuhan

Oleh : Nash Ar-Rawy

Islam melarang keras sebarang bentuk kezaliman bahkan, menentang segala rupa , bentuk , sifat dan elemen kezaliman dengan konsisten dan tegas sepanjang zaman. “ walqulja al hakku wazahaqol batil “ ( Tatkala datangnya yang hak , maka musnahlah kezaliman ) . Bahkan, Al- Qur’an menekan lagi “ Jangan kamu cenderung kepada kezaliman ; pastinya akan disambar dek api neraka “ Allah sendiri menyatakan dalam Al-Qur’an “ Aku tiada menzalimi hamba aku walau sebesar zarah sekalipun “ dan dalam satu hadis Qudsi menyebut “ Aku mengharamkan diri aku melakukan kezaliman dan aku tiada mahu hamba-hamba aku melakukan kezaliman sesama sendiri “ Persis! Islam adalah agama keadilan sejagat dan tiada bersubahah dengan sebarang bentuk kebatilan dan kezaliman itu sendiri; adalah kebatilan yang terang dan nyata ; yang wajib di tentangi sepenuhnya tanpa sebarang kompromi .

Apabila Yang Empunya Global sendiri tiada mengizinkan kezaliman itu berlaku ; walaupun baru kecenderungan sahaja, belum lagi di buat ; bisa dicampak ke dalam api neraka . Apa lagi setelah kezaliman itu dilakukan dengan sengaja atau ‘Organise Injustice ‘ oleh orang perseorangan yang mempunyai kuasa atau pihak yang berotoriti( Kerajaan) ke atas mana-mana individu atau rakyat marhein.
Artinya, Islam mengajak kepada menegakkan yang sebaliknya ; iaitu menegakkan keadilan sejagat.;tanpa mengira ras, anutan agama dan fahaman politik, Bahkan , hadis nabi menyatakan “ Doa orang yang dizalimi dengan Tuhan , tiada hijab samasekali “ Justeru itu , keadilan dalam Islam bersifat sejagat dan universal ; tanpa mengira kaum, agama dan ideologi politik . Justeru itu, apabila Yang Empunya Global sendiri yang mengharamkan dirinya yang memiliki global dan selaku Yang Maha Pencipta ; bahkan yang berkuasa ke atas setiap sesuatu ; mengharamkan dirinya daripada melakukan sebarang kezaliman ke atas hambanya . Bererti, yang zalim dan yang bisa melakukan kezaliman itu adalah manusia sendiri yang mengira lebih berkuasa daripada Yang Empunya Kuasa seperti Fir’aun dan kerajaannya dan orang-orang yang berlagak seperti Fir’aun dan kerajaan yang seumpama dengannya yang membela ‘Qorun-Qorun MelayuIslam Umnoputra .
Keadilan dalam Islam ialah meletakkan sesuatu yang hak betul pada tempatnya ( “ to put the right things in the correct place “ ) . Contohnya, kerjaaan Sabah dan Sarawak diberikan royalti 5% setahun sebagai balasan daripada kerajaan pusat kerna Petronas mengaut keuntungan daripada sumber minyak negeri-negeri tersebut sebagaimana termaktub di dalam Akta Petroleum . Ini disahkan oleh handsurd Parlimen apabila di tanya oleh MP Kelantan bahawa Kelantan juga berhak mendapat peruntukan 5% tersebut jika terdapat sumber minyak di Kelantan .
Keadilan telah berlaku di Sabah , Sarawak dan juga Terengganu dalam hal memberikan hak rakyat bagi negeri –negeri tersebut mengikut semangat dan persefahaman federalisme Satu Malaysia.dan Akta Petroleum. Namum , apabila UBN menjadi pembangkang di Terengganu hak royalti 5% tersebut di tarik balik oleh kerajaan federal dan digantikan dengan wang ehsan yang tiada langsung di sebut di dalam Akta Petroleum . Inilah dendam UBN kerna terpaksa jadi pembangkang sewaktu UBN kecundang dalam pilihanraya PRU 11 yang lalu.
Jika rakyat Sabah dan Sarawak bisa meni’mati 5% hak rakyat ke atas Petronas , mengapakah hak rakyat Kelantan ke atas 5% peruntukan yang sama yang sekarang ini berjumlah tiada kurang daripada RM 1 Billilon ( Satu Ribu Juta RM) untuk RAKYAT KELANTAN ; bukan untuk parti yang memerintah dinafikan! Wang ehsan juga bukan diserahkan kepada kerajaan negeri . Tetapi , kepada Jabatan Pembangunan Persekutuan( JPP) dan kolabrasi pengagihan kepada JKKK(P) yang dikuasai oleh polikus rakus Umno memfaraid harta rakyat untuk projek –projek kroni: “MelayuIslam elit umnoputrra:” jenama kebangsaan Melayu berkosmetik Islam yang baru setelah jenama propaganda Islam Hadhari yang direkacipa cabut lari ;kerna rakyat hanya terima Islam Islam.
Sekarang jelas, siapakah yang memperalatkan ‘Agama” dan “Melayu” untuk kepentingan “ kroni elit umnoputra MelayuIslam “ satu akidah baru Umno yang sesat lagi menyesatkan kerna Ikwan kamu adalah semua Mukmin; tiada diajar di dalam Ai-Qur’an dan nabi supaya bisa ditegakkan “MelayuIslam” maupun” ArabIslam “ ; Inilah ajaran Umno dan Akidah Baru yang tidak ada dalam Islam. Yang ada hanyalah “ Innaddeenaindallahil Islam “ ; tegakkan panji Islam Islam bukannya ‘MelayuIslam “ Nabi mengharamkan fahaman sesat assobiyyah(bangsa) apalagi kaumiyyah kosmetik Islam “ MelayuIslam elit umnoputra :”.
Pendukung Umno terdiri daripada mereka yang ada kepentingan material yang sanggup merampas hak rakyat Kelantan di atas nama jenama ehsan kerajaan Federal ; iaitu wanga ehsan . Sedangkan Kerajaaa Federallah yang menagih ehsan rakyat Kelantan yang memfaraid wang rakyat Kelantan kepada ‘Kroni elit MelayuIslam Umnoputra ‘ yang muntahkedarah wang rakyat secara rakus ; Bukan rakyat Kelantan yang menagih ehsan kerajaan Federal kerna itu semua adalah wang dan hak royalti 5% milik rakyat Kelantan.Ternyata rakyat Sabah dan Sarawak bisa perolehi hak mereka 5% dariapada Kerajaan Federal . Namum rakyat Kelantan dizalimi dan cuba diputarbelit dengan wang ehsan dan peruntukan RMK9 sebanyak RM7Billion selama lima tahun yang sebenarnya memang hak rakyat Kelantan kerna Kelantan seperti negeri-negeri dalam satu Malaysia bisa mendapat peruntukan balasan daripada cukai Negeri kepada Fedaral di pulangkan kembali kepada semua negeri dalam Malaysia ini mengikut persefahaman dan amalan Federalsme. Ternyata lagi sekali konsep Federalisme cuba dikelirukan dengan Royalti 5 %.. Royalti dan RMK9 adalah dua entiti yang berbeza dan masing-masing adalah hak RAKYAT KELANTAN belaka. Rakyat zaman siber maya ini semuanya bersekolah belaka dan Kelantan adalah institusi politik terbuka kerna rakyatnya bijak berpolitik dan berani menegakkan keadilan dan menentang kezaliman.
Apabila kezaliman yang di lakukan Presiden Umno ke atas rakyat Kelantan ini berlaku dan satu Malaysia sudah tahu. Maka, menjadi hak rakyat Kelantan untuk memanjatkan doa kepada Yang Empunya Global bersama Musyidul Am mereka memohon kepada Yang Empunya Kuasa , Yang Empunya Rezeki dan Yang Empunya Jawatan dan Kedudukan agar otak atau minda Si Penzalaim; 5% Royalti Rakyat Kelantan itu diberikan dan dikembalikan kepada yang sebenarnya berhak ke atasnya yang berjumlah tidak kurang daripada RM1Billion ( SATU RIBU JUTA RINGGIT) milik RAKYAT KELANTAN. Rakyat marhein bersama pemimpin Mursyidul Am mereka bergantung terus kepada Yang Empunya Kuasa kerna merasakan diri mereka dizalimi dan mereka tahu doa orang(Rakyat Marhein) yang di zalimi oleh pemerintah Si Penzalim memang tiada hijab hatta doa daripada orang buddist , kristian dan hindu pun tiada sebarang hidup dengan Yang Enpunya Global kerna mereka RAKYAT KELANTAN DIZALIMI ‘ in the broad day light injustice “.; crytal clear when it never happened in Sabah and Sarawak. ; 3 miles nautica is not written in the “ Petroleum Act” and Sabah and Sarawak is beyond that disance instead .” But , Royalty due 5% is givien! What a tragedy and a mockery of plain injustice to the people of Kelantan “.
Justeru itu , Rakyat Kelantan bersama dengan Mursyidul Am ; pemimpin mereka yang tersohor diiktiraf International transparency 19 tahun pemerintahannya tanpa rasuah ; SIFAR RASUAH. Alhamdulillah berkat ketokohan ulamak hairaki memerintah Kelantan yang beramal dengan ilmu bukan setakat mengajar sahaja tetapi beramal dengannya; MODEL negeri yang beramal dengan Negara Berkebajikan untuk Satu Malaysia. Syabas Mursyidul Am!. Teruskan istiqamah memerintah negeri Kelantan , InsyaAllah. Justeru itu , tiada hairanlah rakyat Kelantan yang memang peka dan bijaksana berpolitik bersama dengan Mursyidul Am mereka berdoa memohon kepada Yang Empunnya Global, Yang Empunya Rezeki, Yang Empunya Kuasa dan Yang Empunya Pangkat, Derajat dan Kedudukan . Jika Presiden ‘Elit MelayuIslam Umnoputra’ itu berdegil , tiada insaf dan bertaubat akan kezalimannya ke atas rakyat Kelantan ; Tiada mahu mengubah kepala otaknya; untuk berikan hak Rakyat Kelantan 5% royalti; setelah dinasihatkan berkali-kali. . Maka, wajarlah sebagaimana kata Tuhan dan kata Hadis “ Doa orang(Rakyat Marhein Kelantan) yang dizalimi tiada hijab dengan Tuhan. Maka wajarlah Presiden “MelayuIslam Umoputra, Kerajaannya dan proksinya menerima bala daripada Yang Empunya Global jika kekal berterusan; menindas dan menzalimi sedemikian dengan kedegilan dan kegilaan perangai otak KD Altantunnya ;terus menzalimi rakyat marhein Kelantan ; terserahlah Yang Empunya Kuasa menentukan setelah dinasihat dan ditegur di dalam Parlimen beberapa kali dan oleh pimpinan kerajaan Kelantan sendiri pun ditolak ; enggan mengubah otak Altantunyanya itu! . Ingat! doa orang yang dizalimi( Rakyat Marhein Kelantan) tiada hijab dengan Tuhan ; Hatta bagi orang bukan Islam sekalipun ,warga Kelantan. Dari kaum Cina , Siam dan India berserta dengan KERAJAAN RAKYAT ; pimpinan Mursyidul Am mereka.. Yang mesra rakyat dan istiqamah menegakkan keadilan sejagat untuk rakyat.
“ God is the Greatest !!! “

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sama-sam kita doa tumbangkan BN dan UMNO yang menzalimi rakyat