05 Februari 2010

Desakan heret Najib dan Rosmah bergema di mahkamah

20 Safar 1431H

KUALA LUMPUR, 3 Feb: Desakan supaya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dipanggil untuk memberikan keterangan di mahkamah bergema di perkarangan mahkamah Jalan Duta di hari pertama Datuk Seri Anwar dibicarakan.

Desakan ini dibuat oleh Anwar melalui permohonan sapinanya dan dilaungkan oleh para penyokong beliau yang memenuhi ruang perkarangan mahkamah itu.

Kedua-duanya didakwa menjadi dalang kepada dakwaan terhadap Anwar dan segala keterangan yang dibuat oleh bekas pegawai peribadi Anwar, Saiful Bukhari adalah dari mereka.

Najib pada awalnya menafikan bertemu dengan Saiful namun kemudiannya mengaku Saiful datang bertemu beliau untuk mendapatkan biasiswa.

"Dalam mahkamah, Saiful berkata beliau bukanlah orang yang cerdik sebab itu dia tidak lulus dalam pelajaran di universiti dan akhirnya keluar.

"Adakah ini orangnya yang hendak diberikan biasiswa oleh Najib. Ini persoalan yang mesti diterangkan oleh Najib dan Rosmah di mahkamah," kata Samsul Iskandar Mohd Akin, Ketua Angkatan Muda PKR, di perkarangan mahkamah selepas perbicaraan hari pertama.

Dalam perbicaraan itu, Saiful yang dipanggil sebagai saksi pertama berkata, beliau berhenti dari menjadi pegawai Anwar kerana tidak tahan dipaksa melakukan seks luar tabii.

Pihak pendakwa pula memberitahu mahkamah pihaknya menemui air mani Anwar di luar dan dalam dubur Saiful.

Sedang sebelum ini, doktor yang memeriksa Saiful menegaskan tidak terdapat sebarang tanda berlaku seks luar tabii it.u

"Kita akan membuat soal balas terhadap semua keterangan Saiful ini dan kita yakin akan menang," kata Anwar ketika mengulas keterangan Saiful itu.

Bagi Anwar, keterangan Saiful itu tidak mengejutkan beliau dan sudah menjangkakannya.

"Ini adalah tindakan Datuk Seri Najib untuk memburukkan nama saya...saya cabar dia dan isterinya memberikan keterangan di mahkamah tentang peranan mereka di belakang segala keterangan ini," kata Anwar.

Harakahdaily.net/-

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yg saiful ni pun 1 hal.klu btul punkok hang tu masuk benda,mstila benda tu sma2 nak. tepuk sebelah tangan xkan berbunyi saiful ooiii. oii mangkuk pompuan klu paksa2 dia nak buat projek dlm keadaan dia xmau,jgn harap nak bleh dpt brg dia,penyepak penendang yg akan dpat. mcm hang ni saiful,xbleh ka hang lawan klu btul ada barang nak masuk pungkok hang.tenaga muda,mustahil xbleh lawan lah.ke dah rasa sedap,biar jeee.gua rasa ini budak saiful mau bikin itu wayang cina. tp itu wayang dpt peruntukan bjuta2 lemon.tp yg sayang nya tu,xde plak penonton nak tengok wayang cina dia ni.sbab penonton dah tahu jalan cite wayang cina tu.almaklumlah, skrip wayang cina last2 minit baru buat. tu pun TANGKAp MUAT jeeeee.janji bleh tayang atas pentas.org suke ke tak suke ke lain cite,janji aku dpt nama,apt anugerah PENGARAH WAYANG CINA TERBAIK seantero dunia di menenangi oleeh tttrrrrr...dommm...bommmmmm PENGARAH SAIFUL MANKUK HAYUN HAHAHAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

da terang lagi bersuluh..... cari budak 'bodoh' macam Saiful tu... jalan ceritanya pun jadi BODOH juga..... duit punya pasal.. tak apalah meruah tergadai... janji... MASYUK......