05 Mac 2010

Petualang lompat parti jadi kuda tunggangan Umno

18 Rabiulawal 1431H
Izam Noor

Pada pandangan peribadi saya mengenai berberapa pemimpin dari PR yang keluar dari parti dan menyokong parti pemerintah (Umno/BN) menunjukkan mereka ini adalah pengkhianat kepada pengundi yang memilih mereka dalam pilihan raya yang lepas.

Memang tidak dinafikan lagi bahawa pemimpin seperti ini hanya mementingkan kepentingan peribadi daripada kepentingan untuk berkhidmat kepada masyarakat dan rakyat seluruhnya.

Pemimpin seperti ini hanya akan dijadikan kuda tunggangan Umno dan BN untuk mereka jadikan bahan dan modal bagi mereka untuk meraih sokongan rakyat namum begitu rakyat tidak sekali-kali akan tertipu dengan dakyah mereka ini kerana pembohongan yang dilakukan oleh mereka telah menunjukkan bahawa mereka inilah petualang yang sebenarnya.

Lihatlah nanti apabila tiba pilihan raya akan datang peserta-peserta lompak katak ini akan menjadi balaci dan pencacai untuk mencari penyokong untuk meraih undi simpati, tiada jawatan penting yang akan diberikan kepada mereka oleh Umno/BN kerana mereka adalah pertualang yang bila-bila masa saja akan beralih disebabkan pangkat dan kepentingan tidak tercapai.

Rakyat boleh menilai yang mana baik untuk mereka. Bagi parti PKR dan PR, ini adalah satu kebaikan demi untuk mengekalkan pemimpin yang betul-betul memenuhi aspirasi rakyat yang berjuang demi bangsa, agama dan seluruh rakyat yang berbilang kaum tanpa mengira kepentingan diri dan keluarga.

Kepada PKR, buat lagi pembersihan secara total supaya tiada lagi petualang yang tinggal di dalam PKR dan hanya pemimpin yang benar-benar jujur sahaja yang layak untuk memimpin PKR dan PR demi keutuhan parti. Pemimpin boleh datang dan pergi namun rakyat akan sentiasa tetap akan memilih yang terbaik untuk mereka.

Harakahdaily.net/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sarek banar bila ako manireng muha si tuha (Mohsin) tu. Urang tuha yang kada tahu di untong.
Kada bisa baranai.....malacong aja. Manusok hati ni bila si tuha ni malacong. Sagala uyoh gawian, duit ringgit kami sabarataan kada banilai pang. Utoh kajung Mohsin ni sanang-sanang malacong badiam takureheng atas jutaaan ringgit. Bapala banar urang tuha nie.

Kaina kauk....ako nak bapadah pada urang2 Bagan,
Sipa-sipa yang tahaba urang tuha ni di Bagan Sarai...padah kat ako lah....nak ko timbai ja urang tuha ni dalam paret.