23 Oktober 2010

KENYATAAN MEDIA : PAKATAN RAKYAT PERAK MENYOKONG PENUH CALON PAS DI DUN GALAS

14 Zulkaedah 1431 H

Kenyataan Media Sekretariat PR Perak.

Berhubung dengan pencalonan Pemangku yang dipertua PAS Gua Musang, Dr Zulkefli Mohamad yang telah diumumkan sebagai calon PAS untuk pilihan raya kecil N.45 DUN Galas pada 4 November ini.

Calon merupakan graduan lulusan ijazah sarjana muda perubatan dan pembedahan, Universiti Malaya pada tahun 1992 yang juga bekas calon PAS yang bertanding menentang Ketua Umno Bahagian Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah dalam pilihan raya umum 2008.

Sehubungan dengan itu, Sekretariat Pakatan Rakyat Perak suka untuk memberi beberapa kenyataan seperti berikut :-

1. Pakatan Rakyat Perak bersetuju dengan pencalonan tersebut kerana Dr Zulkefli Mohamad memiliki kelayakan sebagai pemimpin yang diperlukan pada masa kini, Pakatan Rakyat juga menyatakan bahawa inilah calon yang paling tepat bagi memenangi DUN Galas bagi meneruskan agenda rakyat Kelantan Khususnya.

2. Pihak sekretariat ingin menggesa supaya seluruh rakyat Perak turun ke Galas bagi menyatakan sokongan moral dan juga membantu jentera petugas parti bagi memastikan kemenangan memihak kepada Pakatan Rakyat di DUN Galas.

3. Kemenangan di DUN Galas amat penting kerana ini bukti sokonganrakyat Kelantan terhadap agenda kepimpinan ulama yang diterajui oleh Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat selama 20 tahun, Rakyat Kelantan khususnya perlu menggerakkan seluruh jentera pilihan raya di DUN Galas sebagai penerus agenda Pakatan Rakyat untuk menerajui Putrajaya tidak lama lagi.

Kenyataan Media, 22 Oktober 2010.

YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM
Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat, PERAK.

Tiada ulasan: