23 Oktober 2010

The power of surah Yasin

14 Zulkaedah 1431 H

Ketahui dan nikmati kelazatan dari surah Yasin! Berapa ramai antara kita yang berjaya menghafal surah Yasin? Namun, berapa ramai pula yang tahu dengan mendalam maksud dalam surah Yasin?

Bukankah lebih bermakna dan berkat ibadah yang kita lakukan jika dapat mendalami maksud yang disampaikan dalam surah Yasin.

Izinkanlah kehadiran buku kecil bertajuk ‘The power of surah Yasin’ ini membantu anda dalam memahami isi yang terkandung dalam surah Yasin. Terdapat beberapa poin penting yang terdapat dalam buku ini seperti berikut:

1.Pengertian secara terperinci setiap ayat dalam surah Yasin
2. Sebab nuzul ayat
3. Huraian dan pengajaran dalam surah Yasin
4. Setiap huraian disokong dengan penjelasan al-Quran dan Hadis.
5. Fadilat dalam membaca surah Yasin

Ilmu penyuluh jiwa, gapailah manfaat dalam membaca Yasin justeru pahalanya menyuluh jiwa anda. Mudah-mudahan ibadah anda lebih mantap selepas membaca setiap helaian dalam buku ini serta dapat memberi informasi bermanfaat kepada anda tentang surah Yasin.

Buku tafsir surah yasin ini adalah karya Dr. Abdul Wahab Mohd Salleh. Beliau merupakan mantan pensyarah Jabatan Pengajian Al-Quran & al-Sunnah, UKM.

Buku ini adalah terbitan terbaru dari Kemilau Publika Sdn Bhd. Jika anda ingin memilikinya sila hubungi 03-61573314/emel: sales@kemilau.com.my atau dapatkan di kedai-kedai buku rangkaian MPH, Popular dan kedai buku berhampiran anda. Layari www.kemilau.com.my

Harakahdaily/-

2 ulasan:

dayah's berkata...

assalamualaikum, ustaz,, harap ustaz dapat membantu,, saya nak mintak tolong ustaz jelas kan secara terperinci ayat 38 surah yasin, sekali dengan i'rab nahu nya,,terima kasih

dayah's berkata...

assalamualaikum,, ustaz, boleh x terang kan secara terperinci tentang ayat 38 surah yasin,, sekali dengan i'rab nahu nya,, harap ustaz dapat membantu,, syukran