24 Jun 2011

KelCheff 2011 gegarkan Bazar Tok Guru

22 Rejab 1432H. [MOD] -

KOTA BHARU - Bazar Tok Guru, Kota Bharu yang bakal beroperasi dalam masa terdekat akan menjadi lokasi rasmi Kelantan Cheng Ho International Food Festival (KelCheff) 2011 bermula 14 hingga 23 Julai depan.

Pegawai Komunikasi Korporat KelCheff, Abdullah Suhaimi berkata, walaupun lokasi berkenaan kurang dikenali dalam kalangan penduduk luar bandar Kota Bharu, namun ia bakal bertukar wajah ketika berlangsungnya program yang menawarkan pelbagai makanan Muslim, khususnya dari negara China itu.

“Selepas ini orang akan mula mengenali bazar ini yang menjadi antara lokasi perniagaan di negeri ini selepas Pasar Besar Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) ditutup tidak lama lagi,” katanya di sini, semalam.

Menurutnya, Bazar Tok Guru mempunyai persekitaran yang sesuai untuk menjadi lokasi pesta berkenaan yang akan bermula 14 Julai depan.

“Selama 10 hari peserta KelCheff akan berkampung di sini, dan kita mengharapkan agar lokasi yang disediakan ini memberi keselesaan kepada peniaga dan pengunjung,” katanya.

Sementara itu, mereka yang berminat menyertai pesta makanan ini boleh hubungi pejabat Sekretariat KelCheff menerusi 09-7488442 dan 09- 7481010 atau mengunjungi pejabatnya di Pupuk Nilai murni Bhd, Tingkat 1 Medan Usahawan, Jalan Mahmood, Kota Bharu.

sinarharian/-

Tiada ulasan: