01 Ogos 2011

Besar ganjarannya dan hebat sungguh bulan ini.


01 Ramadhan 1432H. [MOD] -

Ramadhan menjelang lagi dalam kehidupan umat Islam sebagai anugerah yang tiada terperi tingginya yang tidak lain telah ditentukan oleh Allah SWT dengan kita mampu sekali lagi menikmati segala kebaikannya.

Kami seluruh warga blog Cina Islam dengan ini mengucapkan Selamat Beribadah di bulan Ramadhan kepada semua pengunjung setia blog di mana saja anda berada. Harapan kami semuga Ramadhan kita pada tahun terlebih baik dari Ramadhan dari sebelumnya.

Rasanya tidak ada cara yang terbaik untuk kita memastikan kita dapat menentukan Ramadhan ini lebih baik dari tahun sebelumnya dengan menginsafi dengan sedalam-dalamnya bahawa tidak ada jaminan dari kita sebagai insan yang kedil akan hidup dan masih berada di Ramadhan yang berikutnya.

Kerana itu gunakanlah seluruh tenaga dan fikiran pada kesempatan ramadhan ini untuk mencapai tingkatan takwa dan mendapat rahmat, keampunan serta pembebasan dari api neraka dari Allah SWT sebagaimana yang dijanjikan Nya.

Marilah kita budayakan juga pada setiap ucapan dan tuturkata kita dengan mengatakan ini adalah bulan Ramadhan bukannya sebagai mana ucapan biasa yang sering diiucapkan dengan mengatakan ini bulan puasa. Bila kita katakan ramadhan di sana terdapat banyak perkara yang terkadung pada penghulu segala bulan ini. Besar ganjarannya dan hebat sungguh bulan ini.

Drs. Khalil Idham Lim.

Tiada ulasan: