03 November 2011

Langgar palang kerana tidak puas hati

6 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

KOTA DAMANSARA – Gara-gara tidak berpuas hati dengan tindakan pihak pengurusan sebuah taman perumahan di Seksyen 11 dekat sini, seorang lelaki berusia 56 tahun bertindak melanggar dua palang keselamatan automatik petang kelmarin.

Dalam kejadian itu lelaki itu dikatakan berang apabila pengawal keselamatan di situ tidak membuka palang disebabkan dia tidak pernah membayar wang penyelenggaraan sejak setahun yang lalu.

Menurut sumber, lelaki itu sebelum ini pernah mempunyai jawatan di dalam persatuan penduduk tetapi tidak dipilih semula pada mesyuarat agong yang lalu dikatakan menjadi punca dia tidak mahu membayar wang penyelenggaraan..

“Undang-undang pihak pengurusan di situ ialah sesiapa yang tidak membayar wang penyelenggaraan tidak berhak mendapatkan kemudahan yang disediakan termasuklah khidmat pengawal keselamatan,” katanya.

Menurut sumber itu lagi, lelaki itu sempat meletakkan alas kaki kereta dipalang itu bagi mengelak keretanya bercalar sebelum bertindak melanggarnya.

“Ketika hendak keluar semula dari kawasan itu, lelaki itu sekali lagi melanggar palang keluar yang turut menjadikam kedua-dua palang keluar dan masuk rosak.

Akibat insiden itu pihak pengurusan dan persatuan penduduk di situ membuat laporan polis mengenai kejadian yang berlaku.

sinar harian/-

Tiada ulasan: