05 Disember 2011

Terkulai selepas mengamuk

9 Muharram 1433H. [MOD] -

SUSPEK ditembak mati selepas mengamuk dan menyerang polis di dalam Wad 18 HKL kelmarin.

KUALA LUMPUR - Suasana tenang di Wad 18 Hospital Kuala Lumpur (HKL) kelmarin bertukar cemas apabila seorang lelaki Nigeria berbadan sasa yang ditahan selepas dipercayai menelan 46 ketulan syabu mengamuk dan menyerang anggota polis sebelum suspek mati ditembak di situ.

Kejadian yang tidak diduga itu berlaku pukul 9.45 malam apabila suspek berusia 31 tahun tersebut dapat memutuskan gari yang dikenakan pada tangan dan besi katil sebelum mengamuk dengan memecahkan cermin tingkap dan lampu syiling.

Difahamkan, ketika kejadian terdapat kira-kira lapan pesakit pada bahagian tempat suspek diletakkan dan lebih 20 lagi berada di dalam wad tersebut. Suspek ditahan di katil nombor 10, Wad 18, Tingkat 4 hospital itu.

Seorang penjaga pesakit yang enggan dikenali memberitahu, kejadian berlaku begitu pantas hingga dia sendiri tidak sempat untuk menyembunyikan diri dan hanya melindungi suaminya yang terlantar dari melihat insiden tersebut.

Katanya, dia dapat melihat bagaimana suspek merentap gari yang dipasang beberapa kali hingga besi itu terputus dan tercampak sebelum memecahkan lampu syiling.

kosmo/-

Tiada ulasan: