30 Januari 2012

Mayat wanita berlumuran darah ditemui

6 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

NIBONG TEBAL - Polis menemui mayat seorang wanita yang dalam keadaan berlumuran darah dengan kesan kecederaan di pergelangan tangan dan kaki dalam sebuah rumah di Taman Bakap Indah, di sini pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan (SPS) Supt Shafien Mamat berkata mayat Tan Fock Ping, 38, yang bekerja sebagai pelayan restoran ditemui dalam bilik utama rumah sewanya itu pada pukul 10.32 pagi.

"Sepasukan anggota polis bergegas ke tempat kejadian selepas menerima panggilan telefon daripada seorang lelaki yang mendakwa rakan kepada kekasih wanita itu dan memaklumkan mangsa dalam keadaan parah," katanya kepada pemberita di tempat kejadian di sini hari ini.

Beliau berkata sebaik tiba, polis menemui mayat mangsa berlumuran darah dengan satu nota dalam bahasa Mandarin.

"Ketika sampai di rumah itu, polis temui mayat yang terbaring dan nota dalam bahasa Mandarin yang bermaksud marah dan sakit hati terhadap seseorang dan ia dilekatkan di dinding bilik berkenaan," katanya.

Shafien berkata mangsa dan teman lelakinya berusia 49 tahun menyewa rumah berkenaan sejak sebulan lepas dan jiran mereka selalu mendengar pasangan itu bergaduh.

Katanya menurut beberapa jiran mangsa, mereka juga ada mendengar pasangan itu bergaduh dan bunyi bising termasuk cermin tingkap pecah pada awal pagi tadi.

"Polis menahan teman lelaki wanita itu apabila dia pulang dari bekerja semasa polis sedang menjalankan pemeriksaan di rumah itu dan siasatan awal mendapati pasangan itu positif dadah,", katanya.

Beliau berkata mayat mangsa dihantar ke Hospital Sungai Bakap untuk dibedah siasat dan kes itu diklasifikasikan sebagai kematian mengejut, bagaimanapun siasatan lanjut sedang dijalankan. - Bernama

Tiada ulasan: