30 Januari 2012

Percutian terakhir keluarga

6 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU - Kegembiraan sebuah keluarga untuk bercuti bertukar duka apabila ia adalah percutian terakhir mereka sekeluarga setelah bapa tersayang meninggal dunia di sini, semalam.

Md Isa Eren, 53, yang juga bapa kepada tujuh anak meninggalkan dunia di hotel penginapan mereka di Wakaf Che Yeh, pagi semalam.

Isterinya, Liza Jamaluddin, 43, berkata, mereka sekeluarga dari Batang Kali, Selangor dan dalam rangka membawa anak-anak bercuti ke beberapa lokasi di negara ini.

“Kami baru tiba di Kelantan Jumaat lalu, sebaik pulang bercuti di Langkawi.

“Arwah begitu bersungguh-sungguh untuk membawa anak-anak, terutama yang bongsu, Mohd Adli Shah, 4, bercuti, kerana bimbang tidak sempat menunaikan impian tersebut apabila perlu masuk wad beberapa hari lagi,” katanya ketika ditemui di Bilik Mayat Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini, semalam.

Liza berkata, sebaik tiba di negeri ini malam Jumaat lalu, mereka hanya sempat bersama sehari iaitu keesokan harinya untuk bersiar-siar sebelum suami mengadu kepenatan dan tidak berdaya membawa anak bersiar.

Katanya, mereka sekeluarga sepatutnya pulang ke Batang Kali hari ini, namun tidak menyangka kepulangan kali ini dalam keadaan yang amat menyedihkan kerana suami tidak bernyawa lagi.

Menurutnya yang turut mengakui arwah menderita masalah buah pinggang, darah tinggi dan kencing manis sejak 10 tahun lalu.

“Selesai menunaikan solat subuh, suami memaklumkan ingin membuang air dan beberapa ketika kemudian arwah menghembuskan nafaskan terakhir di sini saya dan empat anak yang turut bersama dalam percutian ini,” katanya yang mengakui Md Isa meninggalkan mereka sekeluarga sejam sebelum berangkat ke Batang Kali.

Md Isa yang meninggalkan tujuh anak berusia 22 hingga tujuh tahun, akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Sungai Choh, Rawang.

Agency

Tiada ulasan: