05 November 2012

Januari kemuncak kebangkitan rakyat, kata Mat Sabu

20 Zulhijjah 1433H. [MOD] -

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu
Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu
 
SEREMBAN – Kemuncak program Himpunan Kebangkitan Rakyat akan diteruskan PR di Kuala Lumpur,Januari tahun depan.

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata, pihaknya yakin program himpunan akhir itu bakal mengumpulkan lebih 1 juta kehadiran rakyat setelah melihat sambutan ramai pada pelancaran program tersebut sekalipun berlangsung dalam keadaan hujan lebat.

“Malam ini hanya pelancaran dan selepas ini kita akan adakan himpunan kedua pada 16 November di Stadium Sultan Muhammad ke-4, Kota Bharu dan saya berharap rakyat dapat terus menyokong program himpunan ini di setiap negeri.

“Seterusnya akan diikuti  himpunan peringkat zon di Pahang, Kedah, Johor Bahru dan Perak. Manakala himpunan pada peringkat negeri yang dihadiri pimpinan lapisan kedua akan dimulakan di Melaka, Pulau Pinang, Perlis dan lain-lain sebelum kita akhirnya bersama-sama berkumpul di Kuala Lumpur iaitu pada Januari tahun depan,” katanya.

Menurutnya, program dan himpunan itu diadakan bertujuan menggesa lapan tuntutan Gabungan Menuntut Pilihanraya Bersih dan Adil (Bersih) sekali gus memperjuangkan hak rakyat.

Beliau yang juga Pengarah Program berkata, pemilihan pelancaran program di negeri ini berikutan PR yakin Negeri Sembilan negeri paling awal   dirampas PR pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

“Kita jangkakan hari mengundi, pada jam 7 malam kita sudah mengetahui bahawa Wisma Negeri akan ditawan PR," katanya.

SINAR/-

Tiada ulasan: