05 April 2013

Dekati anak muda untuk yakinkan ibu bapa mereka

24 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -



PENGKALAN CHEPA: Anak muda diyakini mampu mengajak ibu bapa mereka berada di landasan yang betul dalam pilihan raya umum akan datang ini.

Atas dasar itulah, jentera PAS diminta memastikan golongan anak muda didekati dengan sepenuhnya. 

Untuk itu, setiap program yang dianjur perlu membabitkan golongan muda di samping menganjurkan program khas untuk mereka memandangkan golongan itu bakal penentu kemenangan parti untuk membentuk kerajaan Pusat.

Anggota Dewan Negara, Senator Khairiah Mohamad(gambar) berkata selain golongan ‘atas pagar’ yang juga penentukan kejayaan pembentukan kerajaan baru, golongan muda perlu diberi perhatian sepenuhnya.

Beliau berkata demikian kepada Harakahdaily ketika ditemui sewaktu meninjau anak-anak muda melakukan persiapan terakhir untuk menjayakan program Anak Muda Kelantan bermaruah peringkat Pengkalan Chepa dan Cawangan Tebing Tinggi pagi tadi.

Katanya, anak muda sekarang bukan lagi seperti dahulu yang hanya mudah terpengaruh dengan media kerajaan yang jauh menyimpang dari landasan sebenar.

“Kemenangan Kelantan baru-baru ini juga hasil kejayaan sebahagian anak negeri yang merantau.

“Untuk itu kali ini mereka menggunakan ibubapa di kampung supaya menasihati anak-anak mereka supaya jangan terpengaruh dengan Pakatan Rakyat, sebaliknya sokonglah perjuangan kerajaan Umno dan BN,”ujarnya.

Turut hadir pada tinjauan itu Anggota Jawatankuasa PAS Kawasan Pengkalan Chepa, Nik Bahrum Abdullah, Ketua Pemuda PAS Cawangan Tebing Tinggi, Hasanuddin Hussin dan lain-lain kepimpinan pemuda cawangan tersebut.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan anak muda di seluruh negara supaya mengambil peluang untuk menentukan perubahan pentadbiran negara.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: