05 April 2013

Tok Mun mahu lawan lagi

Foto24 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -

Kuala Terengganu: Maimun Yusof, 94, atau lebih mesra dipanggil Tok Mun menjadi bakal calon terawal mendapatkan borang penamaan calon di pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) negeri di sini, semalam, selepas Parlimen dibubarkan kelmarin.

Maimun yang pernah menjadi tumpuan negara apabila menjadi calon tertua bertanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 empat tahun lalu, dijangka bertanding lagi pada PRU-13 kali ini.

Dia yang datang bersendirian dengan menumpang kereta kelihatan masih sihat dan ceria ketika mendapatkan borang penamaan calon, malah memberitahu berminat untuk bertanding kerusi Parlimen Kuala Terengganu dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bandar serta memberitahu perlu bertanding bagi menunaikan amanah orang lama.

“Alhamdulillah, tok (saya) masih sihat untuk bertanding. Semalam tok tengok TV (televisyen) sudah bubar Parlimen. Sebab itu tok mari pejabat SPR nak ambil borang.

PENOLONG Pengarah SPR Terengganu, Nurul Ajleaa Azmi menyerahkan borang kepada Maimun, semalam.

“Adik (wartawan) jangan tanya soal menang atau kalah sebab tok tak kisah, tok tetap akan bertanding sebab ini amanah orang. Tok takut nak menanggung akhirat esok, dunia tak apa lagi,” katanya yang ditemui di pejabat SPR negeri di sini, semalam.

sinar/-

Tiada ulasan: