05 Mac 2009

Sidang tergempar DUN Perak bawah pokok atau pemimpin Umno tidak bertamadun.

Menteri Pelancongan, Azalina Othman Said hari ini berkata, tindakan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak V. Sivakumar dan 27 anggota dewan yang terdiri daripada DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan PAS menghadiri persidangan dewan di bawah pokok adalah satu tindakan yang tidak bertamadun.

Persoalannya siapakah yang tidak bertamadun dalam perkara ini, pemimpin UMNO atau sidang itu sendiri ?

Siapakah yang merampas kuasa di Perak dari Pakatan Rakyat yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada kami pada 8 Mac 2008.

Menggunakan pasukan keselamatan untuk menghalang satu sidang yang sah adalah kerja yang benar-benar tidak bertamadun oleh pemimpin UMNO. Tidak cukup dengan itu badan kehakiman dipergunakan untuk meghalalkan semua kerja jahat mereka.

Lawan kami adalah kamu wahai UMNO , bukannya pasukan keselamatan.

Selain itu Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam berkata persidangan DUN di bawah pokok adalah satu penghinaan kepada sistem demokrasi serta tidak menghormati perlembagaan negara dan negeri.

Beliau yang yakin ia merupakan gimik politik pakatan pembangkang berkata rakyat Perak tidak perlu panik dengan strategi pembangkang itu kerana Zambry adalah Menteri Besar Perak yang sah.

"Apa yang dilakukan berbentuk politik, tidak memberi kesan kepada Menteri Besar dan Exco yang sah dan mereka (pembangkang) jelas tidak menghormati demokrasi," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis pecah tanah projek Arab City di Pulau Melaka di Melaka.

Inilah antara ulasan awal pemimpin UMNO yang betul-betul tidak bertamadun demi melindungi kerja jahat yang dilakukan oleh pemimpin mereka di Perak.

8 ulasan:

Ibn Ishak berkata...

Biasa la YB..Hidup orang Umno memang untuk me'ngipas' Umno shj la..bukan hidup kerana Allah..sedangkan hari2 dlam solat baca doa iftitah..Inna Solati Wa Nusuki Wa Mahyaya Wa Mamati Lillahi Robbil 'alamin..

Tanpa Nama berkata...

aduhai... sedarlah sikit..siapa yg tak bertamadun sebenarnya....

minda berkata...

Alahai NikShaz

Belajar sampai habis dulu.masuk Universiti ,keraja dan cari duit sendiri.. ni mesti baru balik PLKN ni ..kena brainwash....

Tanpa Nama berkata...

ibn ishak-

itupun kalau diorang solat..ntah2 tak solat langsung..

dexidle berkata...

BODOH punya azalina dgn ali rostam... macam mana otak koro macam tu boleh jadi menteri... perbandingan yg paling asas macam tu pon tak reti nak menilai...bodoh bodoh bodoh dulu kini selamanya BODOH..

aku bagi contoh cerita "Tuan rumah yang jahat dan orang gaji yang naif" si tuan rumah telah melayan orang gajinya betul2 macam binatang... disediakan tempat untuk orang gajinya sebuah sangkar besi dibelakang rumah, dan pakaian pon tidak diberi.. maka bertelanjang bulat lah si orang gaji tersebut dalam sangkar itu dan makan,tidur dan berak di dalam sangkar itu tak ubah seperti binatang...

berdasarkan situasi itu.. siapa yang binatang dan tak bertamadun? Orang Gaji kah? (sebab cara hidup dia sebiji macam binatang) atau Tuan Rumah kah?

aku rasa anak aku yang sekolah tadika pon tahu nak menilai... umno ni bodoh sombong...

Ramli: ini apa punya tempat da... (bangunan umno)
Sudin: U tendang M tendang N tendang O = sarkis daa
Ramli & Aziz: eh apa daa orang duduk dalam sarkis semua pakai kot & bergaya daa..
Sudin: Eh kawan skarang orang main sarkis dah maju, kena pakai dgn bergaya, supaya nanti orang bilang high class punya sarkis. Walaupon yg main sarkis tu bodoh2 belaka.
Ramli & Aziz: ooooooo begitu...

Bong berkata...

azalina la x btamadun.
tw lepak kat hotel desaru jew.
dtg smka bandar penawar mse taun 2007,
tudg trbang msuk laut,
rmbut karat kena angin laut.
ape jadah.
hu3.

altantuya berkata...

azalina mse g kenyir thn 2000 siap mentekdarah arak lg....mse tu aku kja ctu tp xsgka plk betina sial ni nk jd menteri!klo tk tntu aku amik foto dia tgh tunggeng air setan!

Tanpa Nama berkata...

blah la lu betina garit...
awat hg ingat org2 umno/bn trmasuk hg skali tu brtamadun sgt ka...pi jahanam la tomboy x laku...bg free pun org x mau la...
kalu bg hg tu kat bangla kat bwh jmbatan pun blum tentu depa tringin tau dak...puuuui....