14 Mei 2009

Lompat parti : Ini juga berita bohong .

Petang ini saya menerima email yang berbunyi " Adun PKR Kuala Kurau dan Ahli Parlimen PKR Bagan Serai akan keluar dari PKR. Difahamkan rundingan telah pun diadakan malam tadi dengan wakil BN Perak. Adun Kuala Kurau ini saya difahamkan terlalu meluat dengan perangai Nizar, kerana langsung tidak berbincang dengan semua Adun dalam kemelut poltik di Perak.Manakala Ahli Parlimen Bagan Serai itu pula ada masalah dengan Ketua Bahagiannya. Difahamkan ketua bahagiannya telah memberi amaran kepadanya yang berbunyi begini ' jangan harap kamu akan dipilih "

Katanya email ini mereka dapat dari blog Pembela Negara . Begitulah nasib pengirim email ini dia telah memperolehi berita dari blog yang pro BN. yang anehnya dia nampak percaya sangat dan saya mengambil sedikit ruangan di blog ini untuk menjawab kepada umum.

Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3


Saya telah menghubungi ADUN Kuala Kurau dan memaklumkan mengenai kandungan email ini, rupanya beliau telah sedia maklum dengan berita bohong yang disifatnya adalah tindakan terdesak UMNO dan BN setelah dipermalukan oleh keputusan mahkamah yang mengesahkan Nizar sebagai MB Perak.

Semasa bermesyuarat di IPOH kelmarin saya sempat berbual dengan Ahli Parlimen Bagan Serai seperti yang dimaksudkan.

Apapun saya ucapkan terima kasih kepada pengirim email, paling kurang dengan posting ini dapat menjawab kekusutan yang dialami.

31 ulasan:

al amin ahmad berkata...

salam YB, ayah saya sendiri di Alor Setar menerima khabar angin di kedai2 kopi pasai lompat parti..apa yang pasti berita ni di war2kan oleh orang UMNO, not orang PR...sengaja nak pejatuh maruah PR..yang hairannya..depa tak takut nooo dosa fitnah orang...

Tanpa Nama berkata...

BAGUS LA..
MEREKA SUDAH KEMBALI KE PANGKAL JALAN.

SESUNGGUHNYA UMNO LEBIH MULIA DARIPADA PAS.

Dr Fikrah berkata...

Lompat Parti ni boleh dikatakan sebagai munafik. Maka orang munafik tempat yang selayaknya bagi mereka di neraka yang paling bawah. Semoga kita dijauhkan

AHIM KAMPONG berkata...

KALAU TIDAK ADA ANGIN MASAKAN POKOK BERGOYANG...patut semua Pemimpin jangan bagi makan Baru tau...memeningkan kepala rakyat...peninggggggggggggg....

Tanpa Nama berkata...

Iyalah tu Pakatan...

Macam juga ADUN Bota temphoari...cukup gembira korang dgn kemasukkannya sehingga terlupa yg politik ni penuh dgn prasangka dan muslihat...

Begitu juga kes 2 ADUN PKR yg dah sah lompat tu..dulu masa kes mahkamahnya, korang buat dek je..sibuk nak jawab kes fitnahlah, apalah..salahkan BN lah...tup!tup!member yg ke-3 pun lompat...apa jadi?

Aku rasa, ni kalau tiba-tiba member tu pun benar lompat ke BN...masa tu korang mesti kata pengkhianat lah, apa lah..tapi tak pernah fikir plan-B...apa lah?

Pakatan ni memang baguih dalam dunia Politik Ideal tapi dalam Malaysia ni..kalau tak jaga2...ha!besok apa jadi korang mesti dah bersedia...macam kes dalam DUN tu...memang korang mati-mati kata BN tak boleh lah, tak boleh itulah..tup!tup BN rampas juga Speaker tu...korang melalak je lah tapi dorang dah buat..

Memanglah rakyat akan perhati tapi utk apa kalau dalam undi hantu yg korang sibuk manjang tu depa boleh buat dek je..yg ni apatah lagi...

Soalnya...apa Pakatan nak buat lepas ni? Asyik terima je ke?

Tanpa Nama berkata...

UMNO MEMANG MACAM TU...YANG HARAM BAGI ORANG LAIN HALAL BAGI MEREKA..JENIS SPESIS YANG SUKA MENGHALALKAN YANG HARAM DAN MENGHARAMKAN YANG HALAL..LANTAKKAN MEREKA TUNGGULAH PRU13 NANTI MENENTUKAN NASIB MEREKA.

AHIM KAMPONG berkata...

"Saya hairan di Malaysia nampaknya ada pihak-pihak tertentu yang menjadi dalang kepada wujudnya suasana kalut ini," ujar TGNA.

"Sekiranya Umno menukar dasarnya dengan persetujuan daripada cawangan dan negeri-negeri kepada Islam maka PAS akan menyokong.

"Tidak ada sebab kita hendak melawan dasar dan perjuangan Islam. Kami melawan sekarang kerana Umno membawa jalan sesat,"

Nak Tanya...mengapa dalam Sidang DUN dulu apabila ditanya tentang negara islam....Nizar jawab semacam...APA NI.....

Unknown berkata...

Salam YB.

Lebih baik YB berjaga-jaga. Kalau hilang sudah tentu ke seberang.

Tanpa Nama berkata...

apa pun pihak pr kena kukuhkan persefahaman antara satu sama lain.. berselisih faham itu adatler.. suami isteri pun lagikan bergaduh.. tapi jgn ler sampai keluar parti.. katak perak 3 ekor dulu pun menafikan mereka melompat..

Unknown berkata...

Saudara2 ku yang dikasihi...

Bantulah saudara kita ini dari menyimpang dari kebenaran yang sebenarnya....

http://pedangsrikandi.blogspot.com/

deen nuuk berkata...

bnni, Nabi kita sendiri sanggup dikutuk inikan yb2pr. Undang2pun dah jadi undang2 rimba berpunca depe tapi dikata pr pulak. apele bodohnya depeni? depe ingat rakyatni bodoh mcm depeke? Yb Nizar nak dpt IR pun ingat senangke. Belajar tinggitu. Kebanyakan pimpinan pr semuanya berilmu tinggi berbanding dgn bn. tak tumbuh tak melata tak melata kalau tak tumbuh tak sungguh den tak kata tak kata kalau tak sungguh. BN, khaaaak Puuuuuihh

Manickam Nadeson berkata...

Dear YB. I think it's just rumors. no more frogs in Pakatan Rakyat. Only fools will create this type of messages.

Tanpa Nama berkata...

jom undi di mstar.com.."sape layak jd mb perak"

a. macha zambr
b. hj nizar
http://mstar.com.my/tinjauan/?id=134&view=result

Timang Banjar berkata...

Ini adalah satu fitnah dari orang yang tak beriman yang tidak tahu dosa dan pahala dan hanya bertuhan kan duit. YB Kuala Kurau dan YB Bagan Serai adalah orang Kulaan. Orang Kulaan tidak akan jadi pembelot, percaya lah...

Tanpa Nama berkata...

Jump or no jump, Frog hee, frogie man and mal.... just BUBARKAN DUN PERAK. Itu sahaja, kan ke mudah beri balik pada rakyat..... Biar rakyat yang pilih.
Why BN/UMNO so dumb!!!

Tanpa Nama berkata...

Di Kampar juga tersebar berita itu dibawa oleh pencacai UMNO, seorang cikgu dari Malim nawar

Tanpa Nama berkata...

Juak-Juak UMNOBN lebih suka fitnah... sebab pada mereka itu adalah HALAL...

>>>Budak Kampung Online<<<

musafirlalu berkata...

Untuk perhatian perhatian para pemimpin dan penyokong Pakatan Rakyat.Disini saya lontarkan sedikit tulisan satu blog tentang Pakatan Rakyat yang antaranya:

"Namun,jika mengambil kira keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur,ini bermakna rakyat Perak akan kembali berada dan hidup dalam kesusahan disebalik kemewahan kehidupan para Exconya.Rakyat hidup dalam kesusahan,namun para Exconya menikmati kehidupan kemewahan yang melimpah ruah seperti bergaya dengan Toyota Cambry untuk ke pejabat.
Jika benarlah juga ini keputusan buat kerajaan BN di Perak dan juga Kesultanan Perak,maka Perak akan kembali berada seperti dibawah pengaruh 'komunis'.Ada sumber menyatakan bahawa DAP sememangnya bercita-cita untuk mentadbir dan memerintah negara.Walaupun terpaksa menunggu lama,hingga berpuluh-puluh tahun lamanya,namun kesabaran ini ada hasilnya."
hppt://wartacitracafe.blogspot.com.

Ulasan saya:
Saya harap para Pimpinan Pakatan Rakyat membuat satu lapuran polis terhadap penulis tersebut kerana membuat satu ulasan yang berunsur hasutan.Apakah pemerintahan 'komunis' membela sekolah-sekolah agama yang telah lama dinafikan oleh pemerintahan BN dahulu yang menarik balik bantuan perkapital terhadap sekolah-sekolah agama dan sekolah-sekolah pondok.Adakah Toyota Cambry boleh dijenamakan sebagai barangan mewah,bagaimana pula dengan R&R yang digunakan oleh KM Serawak.BN usah berlagak yang mereka perihatin kepada rakyat.Seperti slogan Satu Malaysia bagi saya yang sebenarnya ialah "Satu BN,Kroni didahulukan dan kekayaan diutamakan".Itulah slogan yang layak untuk diberikan kepada rakyat.Kerana itulah BN fobia sangat kepada pilihanraya kerana rakyat mula menolak kepimpinan BN setelah sekian lama merompak khazanah dan harta rakyat.Begitu juga dengan undang-undang rimba seperti ISA yang amat-amat dipertahankan oleh BN dalam mengekalkan pemerintahan mereka.Yang terang-terang bercanggah dengan Islam.Sekarang fikir-fikirkanlah kamu siapa sebenarnya 'komunis'.

a'che berkata...

memang dasar umno pencanang fitnah dan adu domba dari dulu, kini dan selamanya, sebab syarat nok jadi umno mesti jahat tak takut dosa dan azab,bibir mulut nok Islam tapi perilaku tak ubah macam penghuni neraka, minta berlindung anak cucu dari menjadi makhluk perosak ini.

anak jati ipoh berkata...

apa-apa pun yb kena siasat betul dan kena bersedia untuk bertindak untuk segala kemungkinan, maklumlah umnobn ni boleh buat apa sahaja. Kalau orang tak kuat iman siapa pun boleh khianat kalau dah dihulurkan rm berjuta2. jangan pisang berbuah 2 kali, cukuplah dengan 3 ekor katak je jangan tambah katak-katak baru pula.Kalau benar boleh hancur luluh hati penyokong pr dan rakyat perak.YB adun jelapang dulu pun bukan ada kes rasuah apa pun, cuma merajuk je.Itu pun bn boleh beli sebab tu barisan exco pr diharap berhati-hati dan jangan ambil remeh.

Tanpa Nama berkata...

Al Amin, apa nak heran orang UMNO dan orang yang bersekongkol dgn depa, mana takut dosa, maknanya depa tak takut pun pada Tuhan. Yang depa lebih takut hilang kuasa..hilang laba..

AnakMaharani

Tanpa Nama berkata...

WALAU APAPUN CERITA BAB PERAKNI HARAP PR BERKABUNG SEMENTARA BAGI MENGHORMATI KEMANGKATAN KAKANDA SULTAN PERAK. AMPUN TUANKU SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN, PATIK HARAP TUANKU DAN SELURUH KAUM KERABAT TABAH MENGHADAPI DUAGAANINI. AMPUN TUANKU! SAMA2 KITA SEDEKAHKAN ALFATIHAH

Tinta Hitam berkata...

berhati hatilah kita bila sifasik menyebarkan berita..

generasi muda hebat berkata...

isu lompat ni hanya mainan kotor bn,xperlu di layan,bn sengaja timbulkan balik isu lompat parti ini untuk mengalih tumpuan rakyat.bn sekarang sudah tersepit,ape saja mereka akan lakukan.bn gila kuasa,bn gila pangkat,bn raja rasuah dan bn gila,gilaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?

Tanpa Nama berkata...

Penyokong pakatan rakyat, jangan cepat melatah tentang hal ni. Biar pimpinan yang berbincang kerana kalau penyokong banyak bunyi, media musuh akan manipulasikan..

Sabar, doakan kepada Allah moga semua yang berada dalam perjuangan PAS istiqamah..

Tanpa Nama berkata...

yb, rakyat perak dan negara ini sudah banyak keliru tentang hal-hal benar dan bohong. Yang benar dinafikan, yang bohong dibenarkan. mana satu nak ikut?

kalau ada yb (yang bongok)yang nak jadi katak, memang tak pelik pun kerana dah ada contoh, lihatlah si HEE yang dajal, bukan setakat jadi katak, dia jadi bintang utama pasukan sepak terajang BN hapuskan kuasa Siva dan humban PR ke lubang kubur seperti sekarang.

kuatkan iman semua yb PR. salam.

Prihatim berkata...

Yang pasti, dalam BN/UMNO, samaada yang terbukti perasuah, yang kalah, pengampu dan pembelit kesemuanya tidak diambil kira untuk diberi sesuatu jawatan. Lantik tetap lantik. Itu adalah cara-hidup mereka!

Tanpa Nama berkata...

umno sebuah parti haram berjadohhhhhhhh...

Putra IJ80 berkata...

MP Bagan Serai YB.Cik Gu Mokhsein nak keluar PKR...????

Fikir panjang panjang sikit.,

Ingat sewaktu kita selalu berjumpa di rumah kat Kajang.

Bagimana susah nya untuk hidup dan berjuang...

Tiba tiba Allah berikan kedudukan dan kuasa.,maka tunaikan lah amanah itu sebaik baik nya.

Jangan jadi hamba yg.di sindir Allah.

Bila di berikan kesenagan selepas kesusahan , ia akan gembira lagi sombong.

Pls. YB Mokhsein,Gua tak bole terima.,

Salam pada untie Saemah.

Tanpa Nama berkata...

woi BN!!!
udah-udah la tu tarik perhatian org lain.Aku rase BN haramjadah ni dah desperate nak wat berita sensasi.maleh plak aku nak layan.tetibe je ngantuk dngr berita camni.

Tanpa Nama berkata...

dulu: pr mejoriti.... mb pr punya. done/xda kecoh

kemudia: 3 lompat & sokong bn.

sekarang: bn mejoriti...mb bn punya. done.xpayah kecoh la...