24 Mei 2011

Nizar tetap disokong sebagai MB, jika Pakatan Rakyat tawan Perak

21 Jamadilakhir 1432H. [MOD] -
http://perakite.blogspot.com

Pucuk pimpinan DAP mengulangi pendirian bahawa parti itu tetap menyokong kepimpinan Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak, jika Pakatan Rakyat kembali menguasai negeri itu.

Kenyataan ini dibuat oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guang Eng yang disiarkan dalam Portal Berita Roketkini.com. hari ini.

Sejak peristiwa hitam rompakan kuasa BN terhadap kerajaan negeri Perak, DAP sudah berkali-kali menegaskan bahawa mereka tetap menyokong kepimpinan Nizar jika ditakdirkan PR kembali berkuasa di Perak.

Portal itu juga menyiarkan keyakinan DAP Perak bahawa mereka akan kembali berkuasa jika Pilihanraya Umum diadakan pada masa terdekat. Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koh Ham berkata PR dijangka memenangi 33 dari 59 kerusi Dun Perak.

Ulasan :

Kenyataan berulang kali seperti diatas sejak sekian lama telah diucapkan oleh pemimpin DAP Pusat dan Perak namun masih diputar belit oleh pemimpin BN dan terkini Presiden Parti KITA Zaid Ibrahim menuduh perkara yang sama, kononnya DAP akan meletakkan calon Melayu untuk menjadi MB Perak.

Saya kira isu ini telah selesai, namun Pakatan Rakyat mesti bersedia untuk menjawab secara terus menerus tanpa jemu menafikan fitnah jahat musuhnya.

Tiada ulasan: