21 Mac 2012

MB : Isu Pasir-BN Lagi Hebat

28 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

SHAH ALAM 21 MAC : Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini menyangkal kenyataan Adun Kuala Kubu Bharu (BN), Wong Koon Mun yang mendakwa kerajaan negeri mengamalkan aktiviti kongsi gelap, rasuah dan salah guna kuasa berhubung isu pasir.

Abdul Khalid yang juga Adun Ijok berkata, isu pasir telah menjadi kontroversi semasa Selangor berada di bawah pentadbiran Umno-BN sebelum tahun 2008.

Bagaimanapun tegasnya, masalah tersebut berjaya diatasi oleh kerajaan negeri yang berada di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

“Saya menerima banyak rungutan berkenaan aktiviti haram yang sangat berleluasa tetapi setakat ini banyak yang sudah diselesaikan dan saya juga selesa dengan perlaksanaan yang dijalankan oleh Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB).

Ini menunjukkan Adun Kuala Kubu Bharu tidak mengikuti perkembangan. Saya boleh nyatakan, 100 peratus isu ini diselesaikan dengan cara yang lebih baik,” katanya.

Tambahnya, kerajaan Selangor juga menerima pelbagai tohmahan lain daripada kerajaan Umno-BN termasuklah tuduhan tidak berasas yang dilemparkan oleh Menteri Pertanian, Datuk seri Noh Omar.

“Katanya (Noh) mempunyai bukti tetapi semasa pendengaran Jawatankuasa Pilihan Khas Selangor Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban, Ketelusan (Selcat), bayangnya pun tidak nampak.

“Itu menunjukkan beliau kurang perhatian terhadap tanggungjawab sebagai Ahli Parlimen dan diri sendiri,”

selangorku/-

Tiada ulasan: