06 April 2012

Yayasan Sultan Kelantan biaya kos pembedahan Mawar

14 Jamadil Awal 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR - Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V, mewgles, di sini, sebagai bayaran kos pembedahan Mawar Nur Farisya Farid Alsuwad.

Pengerusinya, Datuk Dr Zainuddin Ibrahim berkata, sumbangan biayaan kos ini merupakan titah dari Suakilkan Pengerusi Yayasan Sultan Kelantan untuk menyerahkan cek berjumlah RM40,000 kepada wakil Hospital Glenealtan Muhammad V yang prihatin terhadap masalah menimpa Mawar Nur Farisya seperti yang dilaporkan Sinar Harian sebelum ini.

“Sultan meminta saya segera menyerahkan bantuan ini. Mawar layak terima bantuan, ia sebagai satu tanggungjawab sosial kepada golongan susah yang menghidap penyakit kronik.

“Ia sekali gus mencapai objektif penubuhan Yayasan Sultan Kelantan bagi mempertingkatkan kualiti hidup dan kesejahteraan rakyat di samping, membantu golongan susah tanpa mengira agama, bangsa dan keturunan,” katanya selepas menyerahkan cek di Hospital Gleneagles, semalam.

Sementara itu, Ibu Mawar, Sahida Ramli, 29, berkata, keluarganya amat berterima kasih di atas keprihatinan Sultan dan Yayasan Sultan Kelantan yang sudi membantu kos pembiayaan pembedahan Mawar Nur Farisya.

Katanya, wang melalui kempen Sinar Harian yang diterima akan digunakan untuk rawatan susulan­ Mawar dan turut berterima kasih kepada seluruh pembaca dan penderma.

“Tidak dinafikan, Sultan Kelantan adalah Sultan berjiwa rakyat. Saya tidak menyangka akan mendapatkan bantuan sebegini. Sememangnya ini rezeki Mawar,” katanya.

Turut hadir, Bendahari Yayasan Sultan Kelantan, Datuk Mohd Faudzi Che Mamat.

Sinar Harian

Tiada ulasan: