02 Mei 2012

Gol sendiri tambah luka Liverpool

10 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

GOL jaringan sendiri oleh Martin Skrtel membolehkan Fulham mencatat kemenangan manis di Stadium Anfield dalam persaingan Liga Perdana Inggeris, awal pagi tadi (waktu Malaysia).

Kekalahan 1-0 membuatkan Liverpool terpaksa menelan pahit setelah dimalukan Fulham ditempat sendiri meskipun mendapat sokongan padu peminat tuan rumah.

Pengurus Liverpool, Kenny Dalglish yang merehatkan empat pemain utamanya iaitu penjaga gol, Pepe Reina, Steven Gerrard, Daniel Agger dan Luis Suarez menjelang pertemuan Piala FA di Wembley, Sabtu ini nyata memakan diri apabila gagal memungut tiga mata penting untuk berada di kedudukan lebih baik dalam EPL.

Kekalahan ini sekali gus mencalar persiapan Liverpool menghadapi final Piala FA menentang Chelsea.

Pada masa yang sama, kekalahan ini turut menjejaskan rekod dalam Liga utama apabila Liverpool hanya memenangi tiga perlawanan daripada 13 pertemuan terakhir mereka dan berkemungkinan kelab itu akan terkeluar daripada kelompok lapan pasukan terbaik musim ini untuk kali pertama sejak 1954.

Kedua-dua kelab itu kini telah mengumpulkan 49 mata dengan melengkapkan 36 perlawanan setakat ini, tetapi Liverpool berada di depan dengan perbezaan gol.

Fulham akan bertemu Sunderland Ahad ini manakala Liverpool akan bertemu Chelsea Selasa depan untuk perlawanan ke-37 nanti.

Sinar Harian

Tiada ulasan: