11 Julai 2012

Kereta hampir putus

21 Syaaban 1433H. [MOD] -

KUALA KANGSAR: Mengerikan apabila kereta Perodua Kancil dinaiki dua guru remuk teruk, malah hampir putus dua apabila kenderaan itu bertembung sebuah kereta di Jalan Ipoh-Gerik, berhampiran Kuari Pecah Batu, di sini, menyebabkan seorang daripada guru terbabit maut manakala rakannya parah, kelmarin.

Kejadian berlaku apabila kereta di naiki guru Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan (SMKJC) Kota Tampan itu gagal mengelak sebuah kereta Nissan Cefiro yang memasuki laluannya menyebabkan kedua-dua kenderaan bertembung.

Dalam kejadian pada jam 9.15 itu, mangsa dikenali sebagai Bang Kah Hin, 30, dari Kulim, Kedah maut akibat parah di kepala dan beberapa bahagian badan manakala rakannya, Chua Hui Thean, 29, parah.

Sementara itu, pemandu sebuah kereta satu lagi yang berusia 44 tahun parah dan dirawat di Hospital Kuala Kangsar (HKK).

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Gaffar Muhammad berkata, siasatan mendapati dua guru berkenaan dalam perjalanan pulang selepas mengunjungi pasar malam di Highland Park, di sini.

“Kes berkenaan kini disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

metro/-

Tiada ulasan: