11 Julai 2012

Sukma: Jackie baharui rekod baling tukul besi

21 Syaaban 1433H. [MOD] -

KECEDERAAN pada bahagian bahu dan belakang, ia tidak mematahkan semangat Jackie Wong Siew Cheer memperbaharui rekod dalam acara baling tukul besi kategori lelaki di Stadium Darul Makmur, semalam.

Jackie Wong, 21, yang terpaksa menahan sakit sepanjang pertandingan berlangsung, berjaya melakukan balingan sejauh 55.25m sekali gus memecah rekodnya sendiri (55.14m) yang dilakukan pada temasya di Melaka dua tahun lalu.

Pingat perak bagi acara itu menjadi milik rakan sepasukannya, Michael Sia Sung Dak (47.58m), manakala pingat gangsa pula dimenangi atlet Perak, Ng Chee Chew (45.39m).

Jackie yang juga pemegang pingat gangsa Sukan Sea Indonesia, mengakui beliau agak tertekan dan gugup ketika membuat balingan kali pertama kerana risau gagal mempertahankan rekod Sukma yang diciptanya sebelum ini.

“Ini adalah Sukma terakhir sejak mula menyertainya pada edisi Terengganu 2008. Namun saya berjaya mengawal keadaan untuk lontaran berikutnya,” katanya yang bercadang untuk berehat bagi memulihkan kecederaannya selepas ini. - Bernama.

Sinar Harian

Tiada ulasan: