11 Julai 2012

Nenek terjatuh jambatan

21 Syaaban 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR - Belum sempat dihalang cucunya, seorang warga emas patah kaki kirinya patah selepas terjatuh dari jambatan pejalan kaki di Jalan Kepong, Jinjang Selatan, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 petang semalam, warga emas berusia dalam lingkungan 80-an itu dikatakan menaiki basikal menuju ke jambatan tersebut sementara cucunya mengejar di belakang.

Dipercayai berpunca daripada perselisihan faham keluarga, warga emas tersebut terjatuh dari jambatan akibat tekanan perasaan. Beberapa ahli keluarga warga emas tersebut turut berada di lokasi kejadian, namun enggan memberi sebarang kenyataan.

Ketua Operasi Balai Bomba Jinjang, Muhammad Yazi Taib berkata, pihak bomba menerima panggilan kecemasan mengenai kekecohanitu pada jam 1.31 dan tiba dua minit kemudian bersama enam anggota.

Menurutnya, bagaimanapun, ketika tiba, warga emas tersebut sudah pun berada di siar kaki jalan setelah terjatuh dari jambatan tersebut.

“Kakinya patah dan mengalami luka akibat tulang yang terkeluar, dia sedar namun hanya merintih kesakitan. Difahamkan berlaku perselisihan faham dalam keluarga mendorong warga emas bertindak demikian,” katanya kepada Sinar Harian.

Mangsa dibawa ke Hospital Selayang untuk rawatan lanjut.

Sinar Harian

Tiada ulasan: