12 November 2012

Pastikan tawaran 12 perkara untuk Sarawak terlaksana

27 Zulhijjah 1433H. [MOD] -

(Arifiriazul membuat tendangan penalti sebagai tanda perasmian pertandingan futsal padang)

MIRI: Pemuda PAS akan memastikan '12 Tawaran Rakyat PAS Sarawak' akan dilaksanakan sebaik mungkin khasnya untuk golongan belia.

Atas dasar itulah, Pemuda PAS sangat giat mendekatkan dirinya dengan belia bagi menjiwai hasrat mereka, kata Ketua Pemuda PAS Sarawak, Mohammad Arifiriazul Bin Paijo.

Antara perkara yang PAS Sarawak tawarkan kepada golongan belia adalah meningkatkan capaian internet Sarawak kepada 100 % dalam masa 2 tahun.

RM50 juta khusus untuk pembangunan belia dan sukan di seluruh negeri dan insentif khas untuk membantu golongan muda mendirikan rumahtangga bagi meringankan beban kos
perkahwinan.

Baru-baru ini, Dewan Pemuda PAS kawasan Miri telah Berjaya menganjurkan pertandingan futsal padang bersama penduduk Kampung Batu 1 yang telah disertai oleh 16 Pasukan dari sekitar Senadin, Tudan dan Pemyjaya.

Pertandingan bermula pukul 8.00 pagi dan dirasmikan oleh Mohammad Arifiriazul dengan mengambil tendangan sudut penalti sebagai simbolik upacara perasmian.

Di dalam ucapan perasmiannya, Mohammad Arifiriazul menyebut bahawa PAS Sarawak mengambil berat perkembangan golongan belia di Sarawak.

(Pasukan yang menang bergambar kenangan)

Pertandingan berakhir pada pukul 4.00 petang dan Pasukan Tsunami Tackle telah dinobatkan sebagai Juara bagi tahun 2012 apabila menewaskan pasukan Basicalloca pada perlawanan akhir dengan jaringan 6-2.

Tempat ketiga jatuh kepada Pasukan War 8 yang memenangi perlawanan penentuan tempat ketiga dan keempat menewaskan pasukan Formula 1.

Penganjuran Futsal kali ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan dari penduduk kampung yang bermain dengan penuh semangat kesukanan.

Dewan Pemuda PAS pula akan terus bersama dengan pemuda serta akan menganjurkan perlawanan yang lebih besar pada masa akan datang.

harakah/-

Tiada ulasan: