15 Januari 2013

Burger ganti kek perkahwinan

3 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD]

Burger ganti kek perkahwinan

Antara kek burger pertama yang ditempah pelanggan King Burger Kukus Bakar bagi majlis perkahwinan.
KUALA TERENGGANU – Mencipta revolusi dalam industri jualan burger, King Burger Kukus Bakar yang dipelopori anak muda berusia 25 tahun ini terus mencipta kelainan dengan menerima tempahan burger pada majlis perkahwinan.

Pemiliknya, Wan Mohd Aslam Wan Harun, berkata, walaupun baru beroperasi sekitar dua bulan lalu, King Burger Kukus Bakar yang terletak di Medan Selera Batu Buruk kini semakin dikenali dan mendapat sambutan.

Menurutnya, perniagaan yang dibuka setiap hari bermula jam 6 petang hingga 12 tengah malam itu menjual sekitar 15 kilogram (kg) daging burger sehari kepada kira-kira 100 pelanggan yang berkunjung ke premisnya itu.

“Saya mendapat idea untuk menjual burger lain dari yang lain ini melalui pembacaan dan penyelidikan di internet. Resepi untuk menghasilkan burger ini juga saya hasilkan sendiri setelah mencuba banyak kali termasuk memberi orang ramai rasa dahulu sebelum dijual.

“Walaupun persaingan banyak, Alhamdulillah, ramai yang menggemari burger yang saya hasilkan dengan menitikberatkan kelainan dalam setiap jenis burger yang dijual,” katanya.

Anak keempat daripada enam beradik ini berkata, dia memperoleh pendapatan sekitar RM500 hingga RM600 bagi setiap 15 kg daging yang dibeli dengan modal RM300.

Katanya, terdapat lima jenis burger yang dijual dengan nama unik seperti Putera Tunggal (RM5.90), Ratu Kembar (RM9.90), Raja Bersiung (RM5.90), Puteri Kahwin (RM8.90), Pahlawan Melayu (RM6.90) dan burger daging kambing.

sinar/-

Tiada ulasan: