25 Mac 2013

Pekerja tol maut tersepit

13 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


kemalangan

Mangsa maut selepas keretanya merempuh belakang sebuah bas di Kilometer 24.5 Lebuhraya Silk berhampiran Plaza Tol Sungai Ramal, awal pagi kelmarin.
KAJANG - Seorang pekerja tol maut apabila kereta dipandunya hilang kawalan lalu merempuh sebuah bas ekspres di Kilometer 24.5 Lebuhraya Silk berhampiran Plaza Tol Sungai Ramal, di sini, awal pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Abdul Rashid Abdul Wahab berkata, mangsa, Nor Apizi Md Isa, 32, ketika kejadian jam 5.52 pagi itu mangsa dalam perjalanan ke Semenyih.

Menurutnya, siasatan awal mendapati kereta Kancil  dipandu mangsa dipercayai hilang kawalan sebelum merempuh belakang bas yang berhenti di tepi jalan itu.

“Pelanggaran itu menyebabkan mangsa tersepit di tempat duduk pemandu dan meninggal di lokasi kejadian. Pemandu dan penumpang bas terbabit tiada di lokasi kejadian,” katanya.

Menurutnya, enam anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kajang diketuai Pegawai Bomba Kanan II, Sardan Sakiman mengambil masa 20 minit mengeluarkan mangsa yang kemudian dihantar ke Hospital Serdang.

Sinar harian/-

Tiada ulasan: