26 April 2013

Kereta anak calon KEADILAN dibakar, menantu diugut dengan parang

kereta15 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

KLANG 26 APRIL: Sebuah kereta milik anak calon KEADILAN bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar dibakar sekumpulan samseng, manakala menantunya diugut dengan parang, semalam.

Bercakap kepada Keadilan Daily, Xavier berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 11 malam tadi di garaj rumah beliau di Klang Jaya.
“Ketika kejadian, saya berada di bilik gerakan parti bersama anak saya, Sangetha. Cuma ada menantu, Dr Arnil Srimanne, cucu dan pembantu di rumah,” kata Xavier.

Jelas beliau, sebelum kejadian, sebuah kereta dengan lima lelaki India berhenti di hadapan rumahnya.
Kemudian dua daripada mereka turun dan memanjat pagar sambil membawa dua bekas mengandungi minyak petrol.

“Terdapat dua kereta di garaj masa itu, dan hanya kereta Ford musnah manakala sebuah lagi tak sempat dibakar sebab jiran-jiran semua sudah keluar untuk melihat apa yang terjadi.
Xavier“Samseng itu mengugut jiran-jiran agar jangan datang dekat. Menantu saya yang cuba untuk keluar dari rumah pun mereka ugut dengan parang, sambil itu mereka terus melarikan diri,” katanya.

Selepas dimaklumkan berhubung kejadian itu, Xavier dan Sangetha bergegas pulang ke rumah. Polis tiba di tempat kejadian dan kini kes masih dalam siasatan.

“Saya nampak kes ini sebagai satu ugutan, kerana saya merupakan calon dan anak saya ejen pilihan raya mewakili saya, manakala pesaing saya pula adalah Ketua Pemuda MIC yang terkenal dengan sikap samsengnya,” kata Xavier.

Pada Pilihan Raya Umum 2008, Xavier menewaskan A Komala Ganapathy dari MIC dengan majoriti 10,203 undi.

Bagi PRU 13, Xavier akan menghadapi pertembungan lima penjuru dengan calon BN, T Mohan, S Kottappan (Bebas), Hanafiah Husin (Bebas) dan P Uthayakumar (Bebas).

keadilandaily/-

Tiada ulasan: